عصر بازار

چین و انگلیس ۱۲ توافقنامه امضا کردند

عصر اعتبار- چین و انگلستان امروز پنجشنبه در ادامه اولین دیدار رسمی 'ترزا می' نخست وزیر انگلستان از این کشور، ۱۲ توافقنامه همکاری در عرصه های مختلف امضا کردند.

چین و انگلیس ۱۲ توافقنامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در دیدار 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین و همتای انگلیسی وی در پکن، دو طرف در باره گسترش همکاری ها در عرصه هایی چون تجارت فن آوری پیشرفته، ساخت و راه اندازی قطارهای تندرو، بخش های بانکی و انرژی هسته ای بحث و رایزنی کردند.
    دو طرف در دیدار خود تاکید کردند بخش های بیشتری از دو کشور به روی یکدیگر گشوده خواهد شد و همزمان چین و انگلستان توافق کرده اند در راه ابریشم نوین همکاری بسیار گسترده تری داشته باشند.
    در همین حال، امروز پنجشنبه تارنمای یی سی چین حاکی گزارش کرده دو کشور 12 توافقنامه همکاری نیز امضا کرده اند که ارزش آن به 10 میلیارد یوان معادل یک میلیارد و 590 میلیون دلار می رسد.
    یکی از مسایل مهمی که نخست وزیر چین در این ملاقات به آن اشاره کرد این است کشورش در حال بررسی راه هایی برای مرتبط ساختن بازارهای اوراق بهادار چین و لندن است.
    او افزود چین و انگلستان دو عضو دایمی شورای امنیت هستند که از راهبرد جهانی شدن اقتصاد و آزادسازی تجارت و تسهیل در سرمایه گذاری متقابل حمایت می کنند.
    ترزا می نیز گفت کشورش قصد دارد در برنامه راه ابریشم چین مشارکت کند و در زمینه های مالی و بانکی، نوآوری و حق حاکمیت معنوی، ایده هایی دارد که با چین در میان خواهد گذاشت.
    'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در جریان سفر سال 2015 میلادی به انگلستان گفت که روابط دو کشور با توجه به اینکه به سمت مناسبات راهبردی مشارکتی جهانی حرکت می کند، وارد عصر طلایی شده است.
    این دو کشور دارای سه ساختار بلند پایه همکاری هستند که شامل امور امنیتی، اقتصادی و مالی و ساختار گفت و گوی تبادلات انسانی است.
    امسال مصادف با چهل و ششمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک سفارتخانه ای میان دو کشور است و 'ترزا می' ششمین نخست وزیر انگلستان است که به چین سفر می کند.
    ارزش تبادلات تجاری دو کشور با 6.2 درصد رشد در سال 2017 میلادی به 79 میلیارد دلار رسید.
    سفر سه روزه 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس به چین، صبح روز چهارشنبه با بازدید از شهر 'ووهان' مرکز استان هوبی چین آغاز شد.
    این دومین سفر ترزامی، نخست وزیر انگلیس به چین بعد از رسیدن به قدرت است، او پیش از این در سال 2016 در نشست سران کشورهای 20 قدرت اقتصادی جهان که در هانگژو چین برگزار شد شرکت کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو