عصر بازار

مدیرکل دیوان محاسبات استان خراسان رضوی خبر داد

رشد ۸ درصدی درآمدهای استان طی ۸ ماهه سال جاری

عصر اعتبار- مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی افزود: تحلیل روند بودجه استان این است که سال گذشته درآمد استان ۲۹ هزار و ۷۷۱ بوده اما در سال جاری این رقم به ۳۲ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان رسیده که رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۸ درصدی درآمدهای استان طی ۸ ماهه سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نفیسی فر شب گذشته، 12 بهمن ماه در ششمین جلسه از شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در استانداری اظهار کرد: دیوان محاسبات طی این چند سال اخیر ارتباط بسیار خوبی را با دستگاه ها داشته است و سعی کرده تخلفات کمتر شود. در حال حاضر 70 درصد از تخلفات دستگاه ها کاهش یافته که این نشان دهنده اعتماد دستگاه ها به ما بوده است. در واقع هدف اصلی ما این است که تخلفی در دستگاه ها وجود نداشته باشد.

    وی ادامه داد: همه مدیران سرمایه های نظام هستند؛ به همین جهت پیشنهاد ما این است که پیرامون قواعد و مقررات اگر ابهامی وجود دارد، آن را با ما مطرح کنند. از این دست موضوعات در استان ما زیاد بوده که دیوان عدالت اداری بسیاری از این موارد را رفع ابهام کرده است.

    نفیسی فر با اشاره به وضعیت عملکرد بودجه استان در سال جاری گفت: یکی از نقاط قوت بودجه 8 ماهه استان این است که در این عملکرد نسبت به سال گذشته و سنوات قبل میزان تخلف کمتر بوده است. یکی از دلایل آن هم ارتباط خوب دیوان با دستگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران و ذی حسابان بوده است. به نظر من مهم ترین علت نیز این است که همسان سازی فکری بین دیوان و دستگاه ها صورت گرفته است.

    مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی افزود: تحلیل روند بودجه استان این است که سال گذشته درآمد استان 29 هزار و 771 میلیارد ریال بوده اما در سال جاری این رقم به 32 هزار و 477 میلیارد ریال رسیده که رشد 8 درصدی را نشان می دهد. اگر این روند را در سنوات گذشته بررسی کنیم، می بینم بیش از 105 درصد افزایش درآمد برای استان پیش بینی شده است. شناسایی این درآمدها برای استان دشوار بود ولی این رقم کنونی که برای استان پیش بینی شده علی رغم اینکه انتظار بالایی است ولی به نظر می رسد می توان بخش اعظمی از آن را محقق کرد. به طور کلی پیش بینی می شود درآمدهای استان تا انتهای سال تا 85 درصد به حیطه وصول درآید.

    نفسی فر با اشاره به اعتبارات ستاد بحران در استان گفت: اعتبارات بحران تحلیلی دارد که آن در خصوص شرایط مربوط به حوادث و مشقات است. ستاد بحران در استان ما فعال است و می تواند در صورت بروز حوادث معادل 5 درصد از محل ماده 12 و ماده 10 قانون بوجه دریافت اعتبار داشته باشد. امسال این میزان 280 میلیارد ریال بوده است. اعتبارات ماده 12 مربوط به وقوع حوادث است. در واقع این ماده مربوط به اعتبارات پس از وقوع حوادث و اعتبارت ماده 10 مربوط به پیشگیری از آن است.

    وی با بیان اینکه میزان اعتبارات ما نسبت به سال های قبل کمتر شده، گفت: علی رغم اینکه در فروردین سال 96 زلزله ای در استان رخ داد و علاوه بر این سیل و خشکسالی نیز داشته ایم ولی اعتبارات بحران استان رقمی کمتر از سال قبل است.

    نفیسی فر عنوان کرد: یکی از درخشان ترین عملکردها را بنیاد مسکن در حوزه بازاسازی مناطق زلزله زده داشته که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را بازسازی و بهسازی کرده است.

    مدیرکل دیوان محاسبات خراسان رضوی بیان کرد: در تبصره 5 قانون بودجه سال 96 دو بند است که بندهای «ه» و «و» است. در بند «ه» اجازه توزیع اسناد خزانه داده شده که ابزار مالی مناسبی برای ماست. براساس بررسی ما در استان مشخص شد 16 دستگاه فقط 46 طرح خود را در سامانه مربوطه برای دریافت اسناد خزانه به ثبت رسانده اند ولی ما برای 3 دستگاه و 10 طرح اسناد خزانه ثبت کرده ایم. این تعداد قطعا می توانست بیش از 16 دستگاه باشد. اگر به این ظرفیت توجه کافی شود، می توان کلی از بدهی دولت به اشخاص حقوقی را از این طریق پرداخت.

    وی در خصوص بند «و» قانون بودجه سال 96 نیز خاطرنشان کرد: هستند افرادی که دولت به آن ها بدهی دارد و آن ها همزمان از دولت طلبکار هستند. برای این منظور از اسناد تصفیه می توان استفاده کرد. در حال حاضر تنها 4 دستگاه در استان از این فرایند استفاده کرده اند. در واقع 66 شخص حقیقی از دولت در استان طلبکار و و در عین حال بدهکار هستند که طلب 37 مورد از این تعداد تایید شده 25 مورد دیگر هنوز تایید نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو