عصر بازار

وزیر صنعت:

دولت هزینه زیادی برای کنترل ارز داد

عصر اعتبار- وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به ضرورت وجود ثبات در قیمت ارز، گفت: دولت هزینه زیادی برای کنترل ارز داد.

دولت هزینه زیادی برای کنترل ارز داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: با همه سختی‌ها و دشواری هایی که در حوزه تولید وجود دارد، اگر بخواهیم دسته بندی کلی از مشکلات پیش روی صنعت و معدن و تولید هست داشته باشیم به این می رسیم که بخش اعظمی از این مشکلات مربوط به عوامل مهم برون زا است.

    وی افزود: ما باید برای این عوامل راهکارهای لازم را داشته باشیم چرا که امور آنطور که باید در راه خود پیش نمی رود و نگرانی هایی وجود دارد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت عدم ثبات در قیمت ارز را یکی از این مشکلات دانست و گفت: دولت در این زمینه اقدامات زیادی انجام داد و ضررهای زیادی هم متحمل شده است.

    شریعتمداری خاطرنشان کرد: اینکه بیان می شود دولت برای تامین بودجه خود قیمت ارز را افزایش داده اتهام ناروایی است که باید برای مردم تشریح شود.

    وی خاطرنشان کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان و صنعتگران است و در این زمینه در قانون بودجه پیشنهاداتی داده شده و امیدواریم بعد از تصویب قانون بودجه نمایندگان در راستای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدامات خوبی انجام دهند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با همه این موارد در استان یزد همین الان بیش از 3 هزار و 900 واحد صنعتی در حال فعالیت هستند و 4200 تا 4300 جواز تاسیس هم تقاضا شده که نسبت به سال قبل 13 و نیم درصد رشد داشته است.

    شریعتمداری ادامه داد: این نشان می‌دهد که با همه مشکلاتی که در زمینه صنعت وجود دارد، همچنان اقبال به سمت صنعت و تولید وجود دارد و این نشانه خوبی است و باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام سریع انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی