عصر بازار

جایگاه داران پوزهای بانکی را قطع نکنید؛

رایزنی با بانک مرکزی برای حل مشکل جایگاه‌های سوخت

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورد‌های نفتی از رایزنی با بانک مرکزی برای حل مشکل جایگاه داران سوخت در خصوص زمان انتقال وجوه به حساب آنها خبر داد.

رایزنی با بانک مرکزی برای حل مشکل جایگاه‌های سوخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا موسوی خواه با بیان اینکه تصمیم بانک مرکزی برای ما لازم الاجراست و باید اطاعت کنیم و حتماً دلایل عقلی پشت آن نهفته است گفت: در عین حال با ادامه اعتبار 48 ساعته به جایگاه ها کمک کردیم تا مشکل جایگاه های سوخت به طور موقت حل شود ضمن اینکه امیدواریم بانک مرکزی فکری برای حداقل 3 هزار و 600 جایگاه کند و این جایگاه ها را از فهرست جدیدی که مبلغ دستگاه های پوز 24 ساعت بعد به حساب مالک وجه واریز می شود، خارج کند.

    وی افزود: سالهاست برای عرضه به موقع فرآورده ها و جلوگیری از مشکل نقدینگی جایگاه ها اعتبار 48 ساعته برابر با میانگین فروش 48 ساعته جایگاه را برای جایگاه دار قائل شدیم که این خرید را انجام دهد و با وجه فروش این محموله ، محموله های بعدی را نقدی بخرد البته در قبال آن تضامین رسمی کشور را دریافت کردیم البته در این روش، جایگاه داران با یک نوبت اعتبار ، بقیه خریدها را در طول سال نقدی انجام می دهند.

    موسوی خواه گفت: در کل کشور سیستم شتاب فعال است و خرید هایی که از طریق سیستم الکترونیک انجام می شود مالک وجه، 24 ساعت بعد می تواند از این وجه استفاده کند که همه جایگاه ها چه شرکتی و چه جایگاه های غیرشرکتی باید اینگونه خرید انجام دهند طبیعی است وقتی که بخش اعظمی از فروش شان از طریق پوزهای الکترونیکی است و از آنجا که جایگاه دار صبح روز بعد می خواهد خرید کند بنابراین وجه باید در اختیارش باشد. که متاسفانه این تصمیم بانک مرکزی جایگاه ها را دچار مشکل کرده است.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآوردهای نفتی گفت: از جایگاه ها درخواست می کنیم که به قطع پوزهای بانکی اقدام نکنند زیرا با پیگیری داریم مشکل را حل می کنیم.

    موسوی خواه افزود: اینکه جایگاه ها کارت بانکی را پذیرش نمی کنند احساس می کنم نتیجه شائبه ای است که در فضای مجازی منتشر شده، بعضاً تعدادی از جایگاه ها اطلاعیه ای نصب کردند که فقط پول نقد می پذیرند از این رو به همکارانم گفتم با همه انجمن ها و کانون های جایگاه داران هماهنگ کنند که این اتفاق رخ ندهد یا جایی که این اتفاق رخ داده سریعاً​ پوزها را فعال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی