عصر بازار

پیش‌بینی افزایش در نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا

عصر اعتبار- یکی از سیاست‌گذاران ارشد بانک مرکزی آمریکا گفت با توجه به افزایش دستمزد و نرخ تورم، این بانک احتمالا بیش از ۳ یا ۴ مرتبه، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

پیش‌بینی افزایش در نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا جان ویلیامز - رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو - گفت: رشد اقتصادی سریع‌تر که ناشی از شرایط اقتصادی نیرومند، رشد جهانی و لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ است، می‌تواند برای بانک مرکزی آمریکا به معنای آن باشد که سه یا چهار مرتبه افزایش در نرخ بهره کافی است.

    ویلیامز که در دوره پیش رو به ریاست جروم پاول، نائب رئیس بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و از افراد دارای حق رای انتخاب سیاست پولی است، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روند اقتصادی با سرعت خوبی در حال گسترش است، نرخ بیکاری پایین است و تورم بالاخره بار دیگر در مسیر درست قرار گرفته است، در حال حاضر خوشبین هستم  و فکر نمی‌کنم اقتصاد در معرض خطر تغییر جهت دادن باشد.

    پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا و صورت درآمد ضعیف‌تر از حد انتظار برخی از شرکت‌های بزرگ، بازار سهام در آمریکا سقوط کرد و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه‌داری به بالاترین سطح چهار سال اخیر رسید.

    ویلیامز گفت: افزایش در بازدهی اوراق قرضه می‌تواند واکنشی همراه با تاخیر به اخبار اقتصادی باشد که او از مدت‌ها پیش آن‌ها را  می‌دیده است؛ اوضاع مالی هنوز هم انبساطی است. وی انتظار دارد لایحه کاهش مالیاتی در کوتاه مدت منجر به تقویت رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری کسب و کارها شود و در بلندمدت باعث رشد بالقوه بهره‌وری شود اما گفت هنوز آمار کمی وجود دارد تا بتوان آثار این اقدامات را برآورد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی