عصر بازار

بیانیه تشکل های کارگری؛

مجلس از حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی دفاع کند

عصر اعتبار- تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی سراسر کشور در مخالفت با بند «ز» تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۷، بیانیه ای صادر کردند.

مجلس از حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی دفاع کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، در این بیانیه آمده است: در شرایط خطیر امروز که بعضی جریان ها چشم طمع به سرمایه های کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در صندوق تامین اجتماعی دوخته اند، از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم از حقوق مسلم مان در برابر زیاده خواهان دفاع کنند و در مقابل این ظلم ناروا بایستند.

    سازمان تامین اجتماعی صندوقی بین النسلی است و تکلیف ما صیانت از آن و انتقال آن به نسل آینده است. همانگونه که گذشتگان آن را به ما سپرده اند. اما متاسفانه شاهد آنیم که طی سالهای متمادی چشمداشت به سرمایه های ما که صاحبان اصلی این صندوق بیمه ای هستیم به یک سیاست دائمی تبدیل شده است.

    در آخرین هجمه به سازمان تامین اجتماعی تصاحب حق بیمه سهم درمان سازمان و نهایتا انتقال آن به خزانه داری کل کشور، به درخواست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کمیسیون تلفیق تصویب و در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار گرفته که اکنون تصمیم گیری در مورد آن در قالب بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه سال 97 به شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که همیشه یار و یاور ما بوده اید سپرده شده است.

    لازم به ذکر است که حدود 22 ماده قانون تامین اجتماعی از مبانی خدمات درمانی و یا 9 درصد سهم درمان سازمان تامین اجتماعی متاثر می باشد. تعهدات مرتبط با این مواد قانونی عبارتند از مواردی همچون پرداخت کمک بارداری، کمک وسایل پزشکی، هزینه همراه بیمار، هزینه کفن و دفن و... که در صورت اجرای بند مذکور عملا این گونه حمایت های سازمان تامین اجتماعی معطل و برخلاف قانون در مخاطره قرار خواهد گرفت. چنین اقدامی عملا به نابودی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با 11 هزار تخت بیمارستانی منجر خواهد شد و به این ترتیب دومین تولید کننده درمان کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد ساخت که پیامدهای جبران ناپذیر آن کلیت درمان کشور را با بحرانی عمیق رو به رو خواهد کرد.

    گفتنی است که آمار و ارقام هزینه کرد سازمان تامین اجتماعی در سال 96 که تمام سهم درمان را در اختیار داشته است، حاکی از این است که آن سازمان مبلغی بیش از 9 درصد قانونی هزینه نموده است. به این ترتیب مشخص است که سازمان تامین اجتماعی تحت هر شرایطی به تعهدات درمانی خود عمل کرده است.

    با توجه به تعمیق شکاف مداوم منابع و مصارف این سازمان، ما عمیقا باور داریم چنین تصمیماتی سازمان را در شرایط دشوارتری قرار داده و نهایتا به ورشکستگی سازمان و ایجاد بحرانی جدی منجر خواهد شد که عواقب جدی آن دامنگیر بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می گردد.

    لذا قاطعانه از شما نمایندگان آگاه و شریف مان در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم. قویا با برداشت غیرمسئولانه از منابع مان و تصاحب سرمایه های مان در این سازمان که حق الناس به شمار می رود، مخالفت ورزید و نسبت به اصلاح بند «ز» تبصره 7 به گونه ای که 9 درصد سهم درمان در حساب جداگانه نزد سامان تامین اجتماعی با نظارت مجلس شورای اسلامی مانده و به خزانه داری کل کشور واریز نگردد، اقدام فرمایید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی