عصر بازار

درآستانه دهه فجر اعلام شد:

رشد حواله جات ارزی درشعب بانک توسعه صادرات زنجان، زاهدان و همدان

عصر اعتبار- در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور خبر از رشد صدور حواله جات ارزی را داده اند.

رشد حواله جات ارزی درشعب بانک توسعه صادرات زنجان، زاهدان و همدان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این بانک تمامی شعب خود را مجهز به نیروها و امکانات برای ارائه خدمات ارزی و ریالی نموده و به این واسطه فعالیتهای متنوع ارزی و ریالی ازقبیل اعطای تسهیلات ارزی و ریالی از منابع مختلف ازجمله منابع بانک، منابع جذب شده از صندوق توسعه ملی، خطوط ریفاینانس و نیز انجام حوالجات ارزی صادره و وارده و گشایش اعتبارات اسنادی صادرات و وارداتی از طریق کارگزاران خود و نیز صدور انواع ضمانتنامه ارزی و ریالی را انجام می‌دهد.

    علاوه بر منابع ارزی و ریالی بانک، منابع خوبی تحت قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی دراختیار بانک قراردارد، ضمن اینکه منابعی نیز درقالب سپرده گذاری به بانک تزریق شده که در این زمینه بانک توسعه صادرات از لحاظ مبلغ، دومین بانک در زمینه جذب سپرده ریالی صندوق می‌باشد؛ این منابع با نرخهای مناسب همچون نرخ 12% در مناطق کمتر برخوردار و با نرخ بین5/13 الی 5/14 درصد (تسهیلات تلفیقی از منابع بانک و صندوق) در مناطق برخوردار برای سرمایه در گردش در اختیار صادرکنندگان کالاهای صنعتی قرار می‌گیرد.
    در سال جاری خطوط ریفاینانس با کشورهای مختلف از جمله خط اعتباری 8میلیارد دلاری با اگزیم بانک کره جنوبی، 2خط اعتباری با RFC و MIR business بانک روسیه، خط اعتباری با بانک تجارت پاریس، قرارداد تامین مالی با بانک ملت ایروان، قرارداد تامین مالی با بانک البلاد عراق و...) برقرار شده و بانک توسعه صادرات نیز استفاده هرچه بیشتر از خطوط ریفایناس را در دستور کار خود قرارداده و شعبه زاهدان نیز در تعامل با معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری، سازمان صنعت معدن تجارت استان و نیز اتاق بازرگانی زاهدان اطلاع رسانی وسیعی انجام داده تا حداکثر استفاده از این منابع برای توسعه و رونق استان به عمل آید.
    به گزارش اگزیم نیوز از شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور، شعب غالب استانها رشد صدور حواله جات ارزی را تجربه کرده اند. در همین راستا، در پایان آذرماه 96 شعبه زاهدان دارای مانده بیش از 410 میلیارد ریال تسهیلات می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 116% افزایش داشته و عمده فعالیت خود را بر حمایت از بخش تولید صادرات محور قرار داده است؛ بیش از 90درصد تسهیلات اعطایی به تولیدات کنندگانی تخصیص یافته که که عمده محصولات خود را صادر می‌کنند.
    به گفته رئیس بانک توسعه صادرات زاهدان، بزرگترین شبکه حمل و نقل جاده‌ای به منظور نقل و انتقال کالاهای صادرات استان به مقاصد صادراتی با تسهیلات این شعبه وارد مرحله جدیدی از فعالیت خود شده و در قالب این تسهیلات، 50 دستگاه کشنده به یکصد کشنده ای که قبلا با تسهیلات این شعبه خریداری شده بود افزوده شد که باعث اشتغال تعدا زیادی از نیروهای بومی استان گردید، ضمن اینکه از تعلل‌های قبلی که در حمل کالاهای صادراتی ایجاد می‌شد جلوگیری بعمل خواهد آمد.
    جلال نوشادی گفت: با تسهیلات اعطایی این شعبه به شرکتهای صنایع سیمان زابل و سیمان خاش بیشترین حجم صادرات سیمان کشور به کشورهای پاکستان و افغانستان محقق گردیده است.
    همچنین براساس گزارشات واصله از بانک توسعه صادرات زنجان، این شعبه با 175 درصد رشد در بخش حواله جات ارزی و 40 درصد در بخش اعتبار اسنادی وارداتی بخشی از نیاز به مواد اولیه و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را فراهم آورده است. بانک توسعه صادرات استان زنجان در حوزه اعتبار اسنادی صادراتی در ده ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال قبل رشد 100 درصدی را داشته و در همین مدت توانسته است در تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی 230 درصد نسبت به سال قبل، رشد را تجربه کند.
    بانک توسعه صادرات استان همدان نیز همسو با برنامه ها و سیاستهای اعتباری و کلان بانک همچون سنوات گذشته همواره به عنوان یک بازوی توانمند در کنار صادرکنندگان استان بوده است .
    در راستای تاکیدات مدیریت ارشد بانک این شعبه ارتباط موثری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی استان دارد که بطور مرتب ضمن شرکت در جلسات و کارگروههای مختلف استان خدمات قابل ارائه توسط بانک در حوزه صادرات را اطلاع رسانی می کند.
    غلامعلی ماجدی، رئیس بانک توسعه صادرات زنجان در مورد عملکرد بانک در ده ماهه نخست سال جاری توضیح داد: در پی حمایت های موثر از صادرات غیر نفتی در استان میزان تسهیلات ریالی پرداخت شده در ده ماهه نخست امسال با رشد 25درصد ضمانتنامه های صادره با رشد 42 درصد حوالجات صادره ارزی که عمدتا واردات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان شده، با رشد 8 درصدی مواجه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی