عصر بازار

در قاب بهار انقلاب اسلامی / ۴؛

تسکین آلام زلزله زدگان با حمایت بانک ملی ایران

عصر اعتبار- بانک ملی ایران که از ابتدا با کمک مردم تاسیس شده، اکنون نیز در کنار مردم است و این را در همه امور، از جمله در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود ثابت کرده است. نمونه اخیر این حضور، حادثه دلخراش زلزله غرب کشور به ویژه منطقه کرمانشاه بود که پس از وقوع آن بانک ملی ایران با تمام توان به کمک هموطنان آسیب دیده شتافت.

تسکین آلام زلزله زدگان با حمایت بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، اقدامات این بانک برای یاری رساندن به زلزله زدگان منطقه کرمانشاه به دو بخش کمک مستقیم نقدی و غیرنقدی و نیز کمک در حوزه امور بانکی تقسیم شد.

    در بخش کمک های نقدی، بانک ملی ایران یک هزار و 970 فقره تسهیلات به مبلغ 139 میلیارد و 556 میلیون ریال به زلزله زدگان پرداخت کرد.

    بر اساس دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی، برای پرداخت تسهیلات به مردم این منطقه، ضمانت های حداقلی و به صورت زنجیره اى دریافت شد و سابقه داشتن بدهی های بانکی یا چک برگشتی در پرداخت تسهیلات منظور نشد.

    در بخش کمک های غیرنقدی نیز مقدار زیادی اقلام مصرفی شامل آب معدنی، چادر، گاز پیک نیک، نان، غذا، پتو، دارو، تجهیزات پزشکی، اعزام پزشک، کانکس و ... برای مردم شریف این منطقه ارسال شد.

    اما بسیاری از کسانی که در این حادثه آسیب دیدند، جزو مشتریان و تسهیلات گیرندگان از بانک ملی ایران بودند، بنابراین الزامی بود که بانک با آنها حداکثر مساعدت را داشته باشد. بر اساس اعلام مقامات استان کرمانشاه، در پی وقوع این حادثه 9 شهرستان و 2 بخش زلزله زده مشمول امهال تسهیلات شدند که در نتیجه از روز پس از وقوع حادثه، عملیات پیگیری مطالبات از آنها تا تعیین تکلیف نهایی متوقف شد.

    با مشخص شدن عمق حادثه در مناطق زلزله زده کرمانشاه، بانک ملی ایران از چاپ تقویم و سررسید سال 1397 صرف نظر کرد و هزینه های آن را برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از حادثه زلزله کرمانشاه اختصاص داد.

    مدیرعامل و تیم مدیریتی بانک ملی ایران در فاصله کوتاهی پس از وقوع حادثه کرمانشاه، سه بار در منطقه حضور یافته و از اقدامات انجام شده بازدید کردند. اقدامات حمایتی بانک البته هنوز به پایان نرسیده و همچنان تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی