عصر بازار

مشارکت بانک قرض الحسنه مهرایران در ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد

عصر اعتبار- تفاهمنامه مشارکت در ساخت مرکز درمانی و بازپروری مبتلایان به اعتیاد، میان مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

مشارکت بانک قرض الحسنه مهرایران در ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این تفاهمنامه بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ساخت مرکز درمانی و بازپروری مبتلایان به اعتیاد به ارزش 25 میلیارد ریال در بیمارستان روانپزشکی ایران، با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همکاری می کند.
    معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، گفت: افراد بیمار از جمله اقشاری هستند که در معرض مشکلات عدیده مالی قرار می گیرند که خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت جامعه بخش عمده ای از مسائل حل شده است ولی همچنان هزینه هایی به افراد ضعیف متحمل می گردد که می توانیم نقش حمایتی از آنان را بر عهده داشته باشیم.
    ایازی اظهارداشت: بنگاه های تولیدی و اقتصادی می توانند در چارچوب مسئولیت های اجتماعی خود از این اقشار حمایت کنند؛ همچنین افزایش تعاملات بانکی در حوزه قرض الحسنه به منظور ارائه خدمات شایسته تر به نیازمندان واقعی جامعه، سطح معنوی اقدامات صورت گرفته را افزایش خواهد داد.
    وی با اشاره به مطلوب بودن حوزه پزشکی کشور، وضعیت درمان را به سبب کمبود زیرساختهای نظام سلامت از جمله تخت های بیمارستانی، نامناسب ارزیابی کرد و از بنگاههای اقتصادی خواست تا با پیروی از بانک قرض الحسنه مهر ایران که 50 درصد بودجه تبلیغاتی خود را صرف مسئولیت های اجتماعی می کند، در این چارچوب عمل کنند.
    معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران برای بازسازی منطق زلزله زده نیز احداث 3 خانه بهداشت تقبل کرده است گفت: هم اینک زمین این مراکز در اختیار بانک قرار گرفته و قرار است در کمتر از یکسال تحویل شود.

    در ادامه، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به فعالیت های عام المنفعه این بانک در اموری چون بهداشت و درمان، معیشت، ازدواج جوانان و اشتغالزایی گفت: در یکسال گذشته،50 درصد بودجه تبلیغات بانک صرف مسئولیت های اجتماعی شده است.
    مرتضی اکبری در رابطه با تفاهمنامه مشارکت در ساخت مرکز درمانی و بازپروری مبتلایان به اعتیاد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده به منظور مشارکت بانک از تامین قسمتی از هزینه مالی ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد با توجه به توافقات فیمابین، حداکثر 25 میلیارد ریال خواهد بود.
    وی افزود: این مجموعه، پروژه جامعی است که شامل 30 هزار مترمربع فضا می باشد که فاز اول آن با مشارکت وزارت بهداشت آغاز و با تخصیص اعتبار، قراردادهای لازم منعقد شده است.
    دکتر اکبری تصریح کرد: پروژه ای که بانک قرض الحسنه مهر ایران در آن مشارکت می کند نزدیک به 8 هزار متر مربع مساحت دارد که در سه طبقه احداث می شود. این پروژه به صورت مدورال طراحی شده است و این امکان را دارد که به صورت مستقل مورد بهره برداری قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی