عصر بازار

روحانی:

افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد

عصر اعتبار- رییس‌جمهور گفت: اگر نرخ ارز بالاتر از هفته‌های پیش است حتما نمی‌تواند دلایل تجاری و اقتصادی داشته باشد.

افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره چرایی  افزایش قیمت دلار گفت: نرخ ارز را متعادل نمی بینیم و باید به تعادل برسد.اگر  نرخ ارز امروز بالاتر از هفته های  پیش است به طور یقین دلایل تجاری  و اقتصادی نمی تواند داشته باشد.
    وی ادامه داد: نمی تواند دلایل تجاری داشته باشد چراکه ما در تامین ارز و همچنین مخارج ارزی ترازمان مثبت است. درآمد ارزی ما بیش از مخارج ارزی مان است. نمی تواند دلایل اقتصادی داشته باشد، چون این موضوع که برخی ها می گویند خود دولت ارز را گران کرده است در صورتی صحیح است که دولت کسری بودجه داشته باشد. ما امسال کسری بودجه نداریم.
    روحانی در تصریح سخنانش گفت: ده ماه گذشته هم نشان داد که امسال شرایط از سالهای گذشته بهتر است. سالهای گذشته در دی و بهمن دچار مشکلاتی شده بودیم اما امسال مشکلی نداریم.
    وی سپس گفت: قاعدتا افزایش نرخ ارز دلیل روانی و تبلیغاتی دارد. من به مردم اطمینان می‌دهم که آینده ما از امروز حتما بهتر خواهد بود. حتی در درآمدهای ارزی و غیرنفتی وضع ما ا ز گذشته بهتر بوده است. بنابراین شرایط ما در آینده بهتر خواهد بود. تصمیماتی برای کنترل نوسانات ارز گرفته شده که بخشی از آن را رئیس بانک مرکزی اعلام کرده یا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی