عصر بازار

خریداران ارز دیجیتال ۵۰۰ میلیون دلار ضرر کردند

عصر اعتبار- موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد، ارزهای دیجیتالی که در طی ماه گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار از ارزش بازارشان کاسته شده، احتمالا در آینده وضعیت به مراتب بدتری را شاهد خواهند بود.

خریداران ارز دیجیتال ۵۰۰ میلیون دلار ضرر کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، رئیس بخش تحقیقات سرمایه گذاری موسسه گلدمن ساکس گفت: ارزهای دیجیتالی که در طی ماه گذشته حدود 500 میلیون دلار از ارزش بازارشان کاسته شده، احتمالا در آینده وضعیت به مراتب بدتری را شاهد خواهند بود.

    استیو استرانگین گفت، اکثر ارزهای دیجیتالی جهان بعید است بتوانند در شکل فعلی خود به حیاتشان ادامه دهند و سرمایه گذاران باید خود را برای از دست رفتن کل ارزش آنها آماده کنند. وی نگفت که این از بین رفتن ارزش ارزهای دیجیتالی در چه بازه زمانی ای اتفاق خواهد افتاد اما اضافه کرد که نوسان قیمت های اخیر نشان دهنده وجود حباب است و گرایش موجود برای خرید این ارزها معقول نیست.

    وی افزود: «رابطه متقابل بالای موجود بین ارزهای دیجیتالی مختلف مرا نگران می سازد... به دلیل عدم وجود یک ارزش ذاتی، ارزهایی که نتوانند در این شرایط به حیات خود ادامه دهند، احتمالا به ارزش صفر خواهند رسید.»

    استرانگین خاطر نشان کرد، ارزهای دیجیتالی موجود به دلیل کندی زمان معاملات، چالش های امنیتی و هزینه های بالای نگهداری فاقد قدرت پایداری در درازمدت هستند.

    «آیا ارزهای دیجیتالی امروز قرار است به یک آمازون یا گوگل دیگر تبدیل شوند یا سرنوشتشان مشابه بسیاری از موتورهای جستجوی متروک خواهد بود؟ تنها به این دلیل که ما در وضعیت حبابی احتکاری قرار داریم نمی توان گفت که قیمت های فعلی نمی تواند برای برخی از ارزهای دیجیتالی معدود باز هم افزایش بیابد... در عین حال، این احتمالا بدان معناست که اکثر این ارزها، اگر نگوییم همه آنها، هرگز افزایش های اخیرا را مجددا تجربه نخواهند کرد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی