عصر بازار

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

تاخیر انتقال وجه در نظام بانکی ایجاد مشکل برای فعالان اقتصادی است

عصر اعتبار- رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تاخیر انتقال ۲۴ و ۴۸ ساعته پول از حساب خریدار به حساب فروشنده، شفاف‌سازی نیست.

تاخیر انتقال وجه در نظام بانکی ایجاد مشکل برای فعالان اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، الله‌یار ملکشاهی گفت: در اینکه تبادلات بانکی باید در  راستای شفاف‌سازی، اصلاح شود شکی نیست اما شیوه اخیر بانک مرکزی در تاخیر 24 و بلکه 48 ساعته انتقال وجه از طریق دستگاه‌های خرید فروشگاهی، شفاف‌سازی نیست.

    نماینده مردم کوهدشت در مجلس از مدیران بانک مرکزی خواست تا با تقویت سیستم‌های آنلاین بانکی رد پولشویی را بزند.

    وی ادامه داد: به طور حتم بخش عمده‌ای از تبادلات بانکی «تبادلات خرد» است که بسیار بعید می‌رسد که فرد یا افرادی بخواهند از این طریق پولشویی کنند بنابراین بانک مرکزی برای تقویت جنبه نظارتی خود باید سیستم بانکی را در جهت ردیابی جابجایی‌های نامتعارف و کلان پول در این نظام  بسیج کند و مشکلاتی را که اخیرا برای مردم و فعالان اقتصادی به وجود آمده است را رفع کند.

    رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاخیر در انتقال وجه از حساب خریدار به حساب فروشنده را مشمول تاخیر تأدیه دانست و افزود: هر چند که انتقال وجه از حساب مشتری به حساب خریدار 24 یا 48 ساعت به طور می‌انجامد اما این مسئله چیزی از اهمیت دِینی که از ناحیه تاخیر به ذمه مدیران بانکی می‌ماند، نمی‌کاهد.

    ملکشاهی مبارزه با پولشویی و اصلاح سیستم الکترونیکی بانک مرکزی برای رصد آنلاین تبادلات کلان پولی در نظام بانکی و ردزنی پولشویی در این نظام را ضروری دانست و بار دیگر تاکید کرد: مدیران بانک مرکزی شیوه جدید را به نحوی اصلاح کنند تا مشکلات به وجود آمده برای فعالان اقتصادی که برای خرید نیازمند اطلاع از آخرین موجودی‌شان هستند، برطرف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی