عصر بازار

قائم مقام مدیر عامل بانک تجارت خبر داد:

۱۰۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت به SMEها

عصر اعتبار- بانک تجارت در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از ابتدای سالجاری به ۸۹۲ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است.

۱۰۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت به SMEها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، نادر خواجه حق وردی قائم مقام  مدیر عامل این بانک همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گفتگویی با اعلام این مطلب افزود: بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای بزرک کشور اقدامات گسترده‌ای را در سه محور فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی بانک و ایفای نقش فعال در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور به اجرا درآورده است.

    قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به گذشت قریب به دوسال از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت اظهار داشت: برنامه‌های این کمیته با جدیت و با شعار راهبردی تدبیر و امید برای تولید و اشتغال در سه بخش فرهنگ‌سازی، مقاوم‌سازی بانک و ایفای نقش فعال در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در حال انجام و پیگیری است. با توجه به فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری بر نقش بانک‌ها در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بانک تجارت نیز فعالیت‌های خود در این حوزه را بر سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور متمرکز نموده است. در این زمینه کمیته اقتصاد مقاومتی بانک طی جلسات هفتگی منظم برنامه های خود را حول محور اهداف و سیاستهای ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری و به مورد اجرا می گذارد.

    حق وردی خاطرنشان کرد: امروز در بانک تجارت بیش از 80 درصد اقدامات بخش‌های مختلف منطبق با شاخص‌ها و الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شده و حتی در زمینه ارائه محصول، خدمت و همکاری با شرکت‌های دیگر، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار می‌گیرد. در همین راستا اهتمام به ارتقای کارآیی و کاهش هزینه‌ها از یک سو و تاکید بر افزایش مبادلات ارزی، راه‌اندازی خطوط اعتباری و فاینانس از سوی دیگر ناظر بر دو مولفه درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت است.

    وی در تشریح اقدامات بانک تجارت در حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: با توجه به اهمیت و نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مساله اشتغالزایی در سال «اقتصاد مقاومتی - تولید و اشتغال» به مهمترین موضوع اقتصادی کشور تبدیل شده و بانک‌ها در مرکز میدان اقتصادی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. بانک تجارت نیز حمایت از این بنگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است .

    حق وردی با اشاره به تسهیلات 10840 میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از SME ها در سال جاری افزود: تقویت SME ها از محورهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بانک تجارت است و این تسهیلات به بیش 892 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط که پیشرفت فیزیکی دست کم 60 درصدی دارند، واحدهایی که در حال ایجاد هستند و بازار فروش محصول خوبی دارند، بنگاه‌های اقتصادی که فعال هستند و نیاز به سرمایه در گردش دارند و بنگاه‌های سوددهی که نیاز به بازسازی دارند با رعایت استانداردهای اعتباری و مدیریت ریسک اعتباری تخصیص داده شده است.

    قائم مقام مدیر عامل بانک تجارت اظهار داشت: در تداوم سیاستهای اقتصاد مقاومتی و در راستای تحریک بخش تقاضا و تشویق هموطنان به استفاده از کالاهای تولید داخل، بانک تجارت شرایط لازم را فراهم کرده و از ابتدای سالجاری تا پایان دیماه با اعطای 2،711 میلیارد ریال تسهیلات به 28،484 نفر از متقاضیان تسهیلات خرید کالاهای ایرانی برای حمایت از تولیدات داخلی قدم برداشته است. طی این مدت 30،680 نفر از هموطنان نیز از تسهیلات خرید خودروی مورد نیاز را از شعب بانک تجارت دریافت کرده اند که مجموع تسهیلات پرداخت شده در این بخش به 5،245 میلیارد ریال بالغ می شود. این بانک همچنین در راستای ارتقای رفاه مردم و به منظور بازسازی ناوگان حمل و نقل کشور، تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها و اتوبوس های فرسوده را همچنان در دستور کار خود دارد.

    وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال اساسا به معنای تکیه بر توان داخلی اقتصاد کشور است که اگر فرهنگ و بینش این مفهوم در سطح جامعه ایجاد شود در کنار حمایت نهادهای مالی به خصوص بانک‌ها، در نهایت می‌تواند منجر به پویایی صنایع و کارخانجات داخلی مولد و سودآور شود و با جذب نیروی انسانی توسط صاحبان صنایع  فرایند اشتغالزایی صحیح رخ خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی