عصر بازار

قائم مقام وزیر نیرو مطرح کرد؛

افزایش تعرفه عامل توسعه تجدیدپذیرها

عصر اعتبار-قائم مقام وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شده تا پایان امسال ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر به ۱۰۰۰ مگاوات برسد اما امیدواریم که در تعرفه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تحرک بیشتری حاصل شود تا شاهد افزایش سرمایه گذاری‌ها در این حوزه باشیم.

افزایش تعرفه عامل توسعه تجدیدپذیرها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ستار محمودی  در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شاخص صنعت برق در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اظهار کرد: علی رغم اینکه منابع طبیعی زیادی برای توسعه تجدیدپذیرها در کشور وجود دارد اما میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار پایین شناخته شده که به اعتقاد من عمده‌ترین دلیل این مسئله پایین بودن قیمت انرژی است.

    وی با بیان اینکه قیمت تمام شده انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار گران‌تر از انرژی‌های فسیلی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برق در تجدیدپذیرها باید خودشان سرمایه کافی را تامین کنند در صورت نبود تضمین بازگشت سرمایه این کار برای آنها مقرون به صرفه نیست و برای این مسئله استقبال زیادی نشان نمی‌دهند. با این وجود وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌های مناسبی را به کار گرفته است.

    وی با بیان اینکه صنعت برق یک صنعت زیربنایی برای توسعه و رفاه اجتماعی است عنوان کرد: این مسئله ایجاب می‌کند که وزارت نیرو به دنبال افزایش ظرفیت باشد و با توجه به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها سال آینده میزان مصرف افزایش می‌یابد وزارتخانه برنامه‌های متعددی را برای تامین برق در نظر گرفته است.

    به گفته وی، علاوه بر افزایش تولید ما نیازمند بکارگیری راهکارهای مدیریت مصرف هستیم که در همین راستا نیز پروژه‌هایی را تعریف کردیم.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا وزارت نیرو علی رغم هشدارهای مکرر ساختمان برق حرارتی را ایمن نکرد، گفت: بر اساس صحبت‌های صورت گرفته قرار شده که توضیحات دقیق در مورد علت وقوع حادثه توسط سازمان ذیربط اعلام شود اما باید گفت که به علت حساسیت کار وزارت نیرو لازم است تمامی تاسیسات به صورت شبانه روز پایش شوند.

    به گفته وی وزارت نیرو در راستای ایمن سازی در مکان‌هایی که مشغول به فعالیت است پروتکل‌های لازم را انجام می‌دهد اما در مورد این حادثه باید سازمان ذیربط علت را مطرح کند.

    وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود در خصوص مدیریت مصرف برق در پیک مصرف توسط سازمان‌های دولتی گفت: مقرر شده که یک مسئول در ادارات پر مصرف از سوی وزارت نیرو تعیین و با نظارت از تلفات مصرف آب و برق جلوگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی