عصر بازار

سی ان ان نوشت:

اقتصاد اروپا از آمریکا جلو زد

عصر اعتبار- سی ان ان از رشد بالای اقتصاد اروپا در سال گذشته خبر داد و نوشت: با این وجود چالش‌هایی از قبیل میانگین سنی بالای جامعه و بحران‌های آنها و همچنین مشکل مهاجران همچنان ادامه دارد.

اقتصاد اروپا از آمریکا جلو زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا ، رشد اقتصادی 19 کشور جهان که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند در سال 2017 ، 2.5 درصد بوده است. رشد 28 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز سال گذشته به 2.5 درصد رسید. این بهترین دوره زمانی برای رشد از سال 2007 بوده و در نهایت اروپا را از نظر رشد اقتصادی بالاتر از آمریکا قرار داد.

    بر اساس این گزارش اروپا که سال‌ها از رشد کم به دلیل بحران بدهی‌ها رنج می‌برد امروز به احیای اقتصاد جهانی پیوسته که تا 2018 نیز ادامه خواهد داشت.

    به گفته جیکوب دیپ رییس صرافی ارز انفنوکس کپیتال که یک تجارت آنلاین است هر کاری که اقتصاد آمریکا می‌تواند انجام دهد، منطقه یورو نیز می‌تواند.

    وی اظهار امیدواری کرده است که با رشد همزمان آمریکا و منطقه یورو و همچنین حضور اقتصادهای بزرگ آسیایی ، سال 2018 رشد جهانی اقتصاد ادامه داشته باشد و برای اولین بار در دهه اخیر به ثبات اقتصادی برسیم.

    بر اساس این گزارش، تصویر بهبود اقتصاد در اروپا به رشد یورو کمک کرده و ارزش یورو امروز 1.25 دلار است. این به معنای رشد 25 درصدی از 1.03 دلار در اوایل سال 2017 است. با این وجود همه چیز در اروپا عالی نیست.

    بر اساس این گزارش، بیکاری کاهش پیدا کرده اما همچنان در میان کارگران جوان بالاست.

    پروسه حل شدن مهاجران در جامعه  همچنان یکی از چالش های مهم سیاسی و اقتصادی است و نرخ سنی جمعیت منطقه و چالش هایی از قبیل مراقبت های بهداشتی و حقوق بازنشستگی نیز از جمله دیگر چالش های آنهاست.

    به گزارش سی ان ان اقتصاد فرانسه، رشد 1.9 درصدی در سال گذشته داشته و این به معنای رشد 1.1 درصدی نسبت به سال 2016 است.

    رشد اقتصادی در لهستان نیز 4.6 درصد بوده و نسبت به سال گذشته 2.8 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی