عصر بازار

ذخایر ارزی بانک مرکزی چین باز هم رکورد زد

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین در تازه ترین گزارش خود، ذخایر ارزی این کشور را تا پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی ۳.۱۶ تریلیون دلار اعلام کرد که حاکی از روند روبه جلو دارد.

ذخایر ارزی بانک مرکزی چین باز هم رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، به دنبال افزایش ارزش یوآن در برابر دلار و نیز چشم انداز رشد اقتصادی مثبت این کشور، ذخایر ارزی چین برای دوازدهمین ماه متوالی با سیر صعودی روبرو شد و بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بانک خلق چین، ذخایر ارزی این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی با 21 میلیارد و 600 میلیون دلار افزایش به 3 تریلیون و 160 میلیارد دلار رسید که رکوردی جدید محسوب می شود.

    همچنین در ژانویه سال گذشته میلادی ذخایر ارزی چین به کمتر از 3 تریلیون دلار رسیده بود که در طول سال 2017 میلادی با یک رویکرد روبه جلو و کنترل خروج سرمایه، ذخایر ارزی این کشور رفته رفته افزایش پیدا کرد.

    به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر یوآن در سال گذشته و نیز روند مستحکم اقتصاد چین، فشار بر روی کنترل خروج سرمایه منجر به کاهش خروج ارز از چین شد که یکی از دلایل افزایش ذخایر ارزی چین محسوب می شود.

    پیش بینی می شود که ارزش یوآن در برابر دلار در آینده ای نزدیک 6.2 درصد افزایش پیدا کند که این موضوع می تواند به انباشت بیشتر ذخایر ارزی چین هم منجر شود. در ماه گذشته میلادی یوآن در برابر دلار 3.51 درصد تقویت شد که از ماه اوت سال 2015 میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود و بطور کل پیش بینی می شود که ذخایر ارزی این کشور به تدریج روبه افزایش باشد.

    انتظار می رود با استحکام ارزش یوآن در برابر دلار، بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش دلارهای خود کنند که این مسئله از جمله عوامل دیگر انباشت ارزی بانک مرکزی چین و پشتیبانی یوآن است.

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی چین بزرگ ترین ذخایر ارزی جهان را در اختیار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی