عصر بازار

افزایش ۷۹ درصدی گشایش اعتبار اسنادی بانک توسعه صادرات استان مرکزی در پسا برجام

عصر اعتبار- رئیس بانک توسعه صادرات استان مرکزی گفت: گشایش اعتبار اسنادی وارداتی این بانک در استان در پسا برجام به ۷۹ درصد افزایش یافت.

افزایش ۷۹ درصدی گشایش اعتبار اسنادی بانک توسعه صادرات استان مرکزی در پسا برجام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سعید رضایی افزود: بانک توسعه صادرات استان مرکزی 115 میلیون دلار در سال 91 عملکرد ارزی داشت که این رقم در پسا برجام و ابتدای سال جاری به 132 میلیون دلار افزایش یافته است.
    وی ادامه داد: پیش از دولت تدبیر و امید تنها پنج درصد از عملیات ارزی بانک توسعه صادرات استان مرکزی از طریق گشایش اعتبار اسنادی و بقیه آن در قالب حواله های ارزی انجام می شد که در سال گذشته و پسا برجام با افزایش روابط کارگزاری 79 درصد عملیات ارزی این بانک از طریق گشایش اعتبار اسنادی و 21 درصد آن با حوالجات ارزی انجام شده است.
    رئیس بانک توسعه صادرات استان مرکزی خاطرنشان کرد: به رقم کاهش 43 درصدی منابع ریالی و ارزی بانک توسعه صادرات این استان در سال گذشته نسبت به سنوات قبل، تسهیلات ارزی و ریالی اعطایی این بانک با افزایش 40 درصدی از یک هزار و 407 میلیارد ریال به یک هزار و 970 میلیارد ریال افزایش یافته است.
    رضایی گفت: گشایش اعتبار اسنادی و بروات بانک توسعه صادرات استان مرکزی نیز با 57 درصد افزایش از 67 میلیون دلار در سال 94 به 104 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است.
    وی، از آغاز پرداخت تسهیلات ریالی قبل و بعد از صدور کالا با نرخ سود سالانه 13 و پنج دهم تا 14 و پنح دهم درصدی از محل منابع تلفیقی بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی در قالب بسته توسعه صادرات غیرنفتی دولت در سال جاری خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد با بانک های خارجی از محل خطوط اعتباری این بانک ها و در قالب ریفاینانس و فاینانس نیز خدمات ارزی به مشتریان بانک انجام می شود.
    رئیس بانک توسعه صادرات استان مرکزی گفت: اکنون بانک توسعه صادرات برای تامین مالی واردات کوتاه مدت (ریفاینانس) شامل کالاهای اساسی و ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه خط اعتباری 25 میلیون یورو با کشور فرانسه، 100 میلیون یورو با کشور کره جنوبی و 25 میلیون یورویی با کشور ترکیه دارد و به صورت نامحدود با کشور روسیه دارد.
    بانک توسعه صادرات استان مرکزی با وجود یک شعبه در مرکز استان (اراک) به واحدهای صنعتی و تولیدی خدمات ارزی ارایه می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی