عصر بازار

بهره‌برداری از طرح‌های پست‌بانک‌استان یزد با حضور وزیر ارتباطات

عصر اعتبار- طرح‌های حوزه‌های فناوری اطلاعات از جمله پست‌بانک استان یزد به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر فرحی مدیر عامل پست بانک ایران، مهندس قمی استاندار یزد، جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و مدیران شرکت‌های تابعه در استان و اهالی روستای حسین آباد ریسمانی در حسینیه بزرگ این روستا افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از طرح‌های پست‌بانک‌استان یزد با حضور وزیر ارتباطات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: استان یزد از استان‌های پیشرو در حوزه ارتباطات دانست که شاخص‌های بالای این استان نشان‌دهنده ظرفیت بالای آن در این زمینه است.

    دکتر فرحی نیز در این جلسه به بیان وضعیت و خدمات پست بانک مخصوصاً در روستاها پرداخت و با اشاره به پرداخت 740میلیارد ریال تسهیلات در روستاهای استان و پرداخت 104میلیارد ریال تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین 70میلیارد ریال تسهیلات به دهیاری‌های استان برای خرید بکهو لودر و مشارکت در طرح‌های دهیاری‌ها بر رسالت این بانک در خدمت رسانی به روستاها و مناطق محروم تأکید نمود.
    همچینن طرح‌های وزارت ارتباطات در استان با افتتاح خودپرداز روستای حسین‌آباد رسیمانی با حضور وزیر و مدیر عامل پست بانک و استاندار یزد انجام شد و طی آن وزیر ارتباطات با اشاره به راه اندازی 1000دستگاه خودپرداز توسط پست بانک در روستاهای محروم از محل اعتبارات وزارتخانه، نصب این دستگاه‌ها را تکلیف دولت دانست که توسط پست بانک صورت گرفته است.
    بنابراین گزارش: دکتر فرحی پس از این مراسم در جلسه شورای اداری پست بانک استان نیز شرکت کرد و ضمن تقدیر از همکاران این استان به تشریح وضعیت کنونی بانک در بین سایر بانکها پرداخت و گفت: با توجه به شناختی که از توانائی‌های کارکنان داشتیم تصمیم به راه‌اندازی سامانه بنکو گرفتیم که خوشبختانه با صبر و تلاش تمامی همکاران این سامانه اکنون به ثبات رسیده است.
    وی اهم موفقیت‌های بانک را اخذ اعتبارات ارزی، عاملیت صندوق توسعه ملی، عاملیت بانک مرکزی برای کارگزاری حساب‌های دولتی و اخذ کد بانکی برای باجه‌های پست بانک اشاره کرد و گفت: تمامی این موارد نشانه اعتماد بالای وزارت اموراقتصادی و دارائی و بانک مرکزی به این بانک است که این جای مباهات و افتخار دارد.
    فرحی عنوان کرد: با پیگیری‌ها فراوان افزایش سرمایه بانک از محل بوجه سال 1397مورد تصویب قرار گرفته و قطعاً نقش مهمی در گسترش خدمات و رفع بسیاری از موانع و محدودیت‌ها دارد.
    وی تعلق سازمانی کارکنان بانک را بسیار بالا و متمایز دانست و از مجموعه بانک درخواست نمود تا در فرصت کوتاه باقیمانده تا پایان سال نسبت به کسب درآمد از طرق مختلف اقدام نمایند تا بتوانیم حساب‌های مالی امسال را نیز با سودآوری ببندیم.
    فرحی درپایان خواستار جدیت در ساماندهی باجه ها و اخذ کد بانک مرکزی برای آنها تا پایان سال‌جاری شد.
    همچنین در این جلسه علی قاسمی مدیرشعب استان ضمن ارائه آمار و اطلاعات، وضعیت پست بانک استان را مطلوب توصیف نمود و خواستار حمایت مدیرعامل در رفع مشکل نیروی انسانی و تأمین ساختمان سرپرستی شد.
    گفتنی است: در این جلسه رؤسای شعب و مسئولان ستادی پست بانک استان به بیان نقطه نظرات و مشکلات موجود پرداخته و راهکارها و پیشنهادهای خود را برای اصلاح امور ارائه نمودند که مورد استقبال مدیرعامل قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی