عصر بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پاسخ داد:

طبق نرخ تورم و مولفه های اقتصادی، دلار چقدر می ارزد؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:نتایج هماهنگی تیم اقتصادی دولت باید در اقتصاد کشور مشهود باشد.

طبق نرخ تورم و مولفه های اقتصادی، دلار چقدر می ارزد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی درخصوص افزایش قیمت دلار در بازار  گفت:معمولا در نوسانات بازار ارز کشور، تجربه نشان می دهد علاوه بر مولفه های اقتصادی، عوامل روانی نیز گرانی های کاذب را تشدید می کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:براساس نرخ تورم و مولفه های اقتصادی قیمت دلار باید حدود 4100تومان الی 4200تومان باشد بنابراین بخشی از رشد قیمت دلار حباب است و پیش بینی می شود قیمت ها کاهش یابد.

    انتقاد از رونق بازار سوداگری

    ملکی با انتقاد از رونق بازار سوداگری ارز ادامه داد:ممکن است برخی از کسانیکه در بازار ارز سرمایه گذاری می کنند به سود آنی دست یابند اما سرمایه گذاری در این بازار به نسبت سایر بازارها مناسب نیست.

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای تعدیل قیمت دلار در بازار ارز، باید تعادل در بازار با استفاده از ساز و کار اقتصادی فراهم شود به نحوی که میزان درآمدهای ارزی پایدار با افزایش روبرو شود در این راستا باید صادرات تسهیل شود.

    وزارت اقتصاد و بانک مرکزی چه اقداماتی برای ایجاد تعادل در بازار ارز باید انجام دهند؟

    ملکی افزود:بانک مرکزی با تسهیل مراودات بانکی و نقل و انتقال ارز، می تواند زمینه افزایش صادرات را فراهم کند از طرفی وزارت اقتصاد نیز باید انجام امور را در گمرکات تسهیل کند.

    وی ادامه داد:تیم اقتصادی دولت اعلام می کند نسبت به گذشته با همدیگر هماهنگ تر است اما باید آثار انجام این مهم، در اقتصاد کشور مشهود باشد بطور مثال در مقابل فضای روانی در بازار ارز باید وزرا و مسئولان اقتصادی با برگزاری نشست و اتخاذ تدابیر مانع از التهابات بازار ارز می شدند تا حباب قیمتی در بازار ایجاد نمی شد.      

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:توصیه می شود مردم سرمایه خود را به بازار ارز سوق ندهند و در راستای کمک به تولید در کشور سعی کنند نقدینگی ها را در بخش های مولد اقتصاد، سرمایه گذاری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی