عصر بازار

موسوی:

نیازمند مدیریت کارآمدتری در بازار ارز هستیم

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمدتر در بازار ارز، بر لزوم بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد و در عین حال شایعاتی مبنی بر نقش دولت در تلاطم بازار ارز را رد کرد.

نیازمند مدیریت کارآمدتری در بازار ارز هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدفرید موسوی  اظهار کرد: ما به مدیریت کارآمدتری در حوزه بازار ارز نیاز داریم اما به هر حال اتفاقاتی افتاده و فضای کسب و کار به گونه‌ای است که هر از گاهی تلاطم‌هایی در این حوزه اتفاق می‌افتد.

    وی افزود: در حال حاضر نقدینگی بالایی در اقتصاد کشور وجود دارد و این نقدینگی به دنبال جایی است که بیشترین بازدهی را داشته باشد. معمولا در کشورهای دیگر این نقدینگی به سمت بخش مولد اقتصاد و تولید هدایت می‌شود.

    وی با اشاره به مشکلات فضای کسب و کار در کشور، اظهار کرد: رتبه 124 ایران در فضای کسب و کار رتبه ناامیدکننده‌ای است و طبیعی است با این شرایط سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت نمی‌شود. حتی شاهد فرار سرمایه هم هستیم؛ بنابراین این‌که هر از گاهی چنین تلاطمی در بازار ارز و سکه رخ دهد، طبیعی است.

    نماینده مردم تهران در مجلس  خاطرنشان کرد: ما باید مدیریت کارآمدتری داشته باشیم البته نمی‌توانیم خطی نگاه کنیم بلکه یک سلسله اقداماتی باید انجام شود اما اهرم اصلی، بهبود فضای کسب و کار است که اراده جدی نیاز دارد. همچنین باید برای کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران اقدام جدی شود و همه احساس کنند اراده‌ای برای حمایت از تولید و بخش‌های مولد وجود دارد و این صرفا در شعار نیست.

    وی درباره برخی شایعات مبنی بر نقش دولت در نوسان بازار ارز، اظهار کرد: می‌گویند دولت برای جمع کردن نقدینگی چنین کاری انجام می‌دهد اما هیچ دولتی پول ملی خود را به حراج نمی‌گذارد که یکی دو روز امورات جاری خود را بگذراند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی