عصر بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را خبر داد؛

انتشار اوراق قرضه بزرگترین ایراد لایحه بودجه ۹۷ است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از توجه بیش از اندازه دولت به انتشار اوراق قرضه گفت: انتشار این اوراق سبب می شود تا بدهی های دولت به سنوات بعدی موکول شود و این موضوع به مثابه سال های گذشته، گریبانگیر کشور خواهد شد.

انتشار اوراق قرضه بزرگترین ایراد لایحه بودجه ۹۷ است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،‌ علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایحه بودجه 97 نسبت به لوایح سنوات گذشته از شفافیت بیشتری برخوردار بوده اما توقع ما از آن برای رفع مشکلات اقتصادی کشور بیش از این حرف ها است.

    وی ادامه داد: تمرکز اصلی ما بر مسئله هزینه ها بود چرا که کشور ما اکنون در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و معیشت مردم در شرایط خوبی قرار ندارد و باید در بودجه، مسیری را برای اعتبارات تعیین کنیم تا نسبت به بهبود زندگی مردم اطمینان حاصل شود.

    ابراهیمی با اشاره به محاسن بودجه 97 اظهار کرد: حرکت به سوی عدالت اجتماعی، رفع تبعیض ها، کمک به اقشار کم درآمد و توسعه حمل و نقل ریلی از جمله موارد مهم بودجه سال آتی است که درصورت تحقق کمک شایانی به کشور خواهد کرد.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس انتشار اوراق قرضه را یکی از مهم ترین ایرادهای بودجه سال آینده برشمرد و گفت: انتشار این اوراق سبب می شود تا بدهی های دولت به سنوات بعدی موکول شود و این موضوع به مثابه سال های گذشته، گریبانگر کشور خواهد شد.

    وی تصریح کرد: انتظار می رود تا اعداد و ارقامی که به عنوان درآمد است، واقعی تر شوند و میزان وابستگی صندوق های بازنشستگی و بیمه همچنان به دولت، تقلیل یابد.

    ابراهیمی با اشاره به رد شدن کلیات بودجه 97 بیان کرد: این امر تلنگری بود برای ما تا یک سری جراحی های اقتصادی را انجام دهیم و بدانیم که تداوم روند گذشته به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به یکباره حل نمی شوند، افزود: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند مدیریت مناسب است و در حوزه وابستگی به نفت، هدفمندی یارانه ها و حقوق های دولتی بازنگری های جدی صورت گرفت.

    ابراهیمی در پایان با بیان اینکه باید 20 درصد از اهداف برنامه ششم تا پایان اجرای بودجه 97 توسعه محقق شود، گفت: دولت به صورت نسبی به این موضوع توجه اما آنطور که باید عمل نکرده است و با توجه به بدهی های دولت و محقق نشدن درآمدهای آن، سعی کرد تا هزینه ها را با درآمدها تطبیق دهد اما ما ملزم هستیم که به اجرای برنامه توجه بیشتری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو