عصر بازار

رییس اداره امورشعب بانک توسعه صادرات تشریح کرد:

تنوع منابع بانکی درمسیر صادرات غیرنفتی

عصر اعتبار- به گفته رییس اداره امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات، با رشد ۶۹ درصدی منابع داخلی بانک طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری و اتکا به این منابع پایدار ، متنوع و به نسبت ارزان قیمت، نیازهای تأمین مالی صادرکنندگان به نحو مطلوب برآورده می شود.

تنوع منابع بانکی درمسیر صادرات غیرنفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»،دکتر حبیب احمدی رئیس اداره امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "سال اقتصاد مقاومتی : تولید و اشتغال" گفت: براین اساس، تمرکز و برنامه‌ریزی بانک توسعه صادرات بر روی نقاط کلیدی اقتصاد مقاومتی یعنی (تولید و اشتغال)، مطالبه رهبری و مردم از مسئولین بوده است.

    رئیس امور شعب و بازریابی بانک توسعه صادرات افزود: همچنین با توجه به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی یکی از مهمترین مؤلفه های تقویت تولید وکارآفرینی محسوب می شود، مساعدت در امور مرتبط با فعالان اقتصادی این بخش از اقتصاد و تسهیل قوانین و مقررات و توسعه خدمات پیرامونی صادرات غیر نفتی، نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

    وی اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف و ایفای مأموریت محوله، بانک توسعه صادرات ایران، به عنوان اگزیم بانک کشور، ضمن بهره گیری از دانش و تجربه کارشناسان مجرب و مدیران متعهد خود در تلاش است تمامی زنجیره صادرات کشور را مورد حمایت قرار دهد.

    احمدی تصریح کرد: با همین رویکرد و به منظور رفع نیازهای اجزای این زنجیره، بانک با جذب منابع ارزان قیمت، نسبت به تأمین مالی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی این حوزه اقدام نموده و ضمن ایجاد تنوع در ابزارهای اعتباری، شبکه کارگزاران خارجی را برای تسهیل مبادلات بین المللی توسعه داده است؛ همچنین به منظور برقراری ارتباط مؤثر و دو سویه با مشتریان، باشگاه مشتریان دایر شده تا بیش از پیش با صادرکنندگان تعامل برقرار گردد.

    حبیب احمدی در ادامه رئوس فعالیتها و اقدامات بانک را برشمرد و گفت: در حوزه تامین مالی، بانک توسعه صادرات ایران در جهت تامین مالی صادرکنندگان، همزمان با پیگیری افزایش سرمایه بانک، قرارداد های متنوعی با صندوق توسعه ملی شامل سپرده گذاری ریالی(200ر16 میلیارد ریال) ، سپرده گذاری ارزی(800 میلیون دلار و 100 میلیون یورو) و عاملیت ارزی ( 500 میلیون دلار) ، منعقد کرد.

    احمدی به اخذ خطوط اعتباری ویژه از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از این خطوط، در کنار رشد 69 درصدی منابع داخلی بانک طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری و اتکا به این منابع پایدار ، متنوع و به نسبت ارزان قیمت، نیازهای تأمین مالی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه صادرات، به نحو مطلوب برآورده می شود.

    وی خاطرنشان کرد: اخذ خطوط اعتباری ارزی از بانکهای معتبر خارجی از جمله فرانسه، ‌اتریش، کره جنوبی، روسیه و ... نیز در دستور کار بانک قرار داشته که مهمترین آنها می توان به منابع ارزی کوتاه مدت خارجی (ریفاینانس) از جمله خط اعتباری 100 میلیون دلاری اگزیم بانک کره جنوبی،خط اعتباری 25 میلیون یورویی بانک تجارت و توسعه اکو اشاره کرد.

    به گفته احمدی منابع ارزی بلندمدت خارجی (فاینانس) از جمله خط اعتباری 8 میلیارد یورویی اگزیم بانک کره جنوبی، خط اعتباری 10 میلیارد یورویی موسسه تامین مالی سیتیک تراست چین و خط اعتباری یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش که در راستای فراهم آوردن شرایط سهل تر برای تجهیز و به روز رسانی خطوط تولید و همچنین فراهم کردن مواد اولیه تولید صادرات محور در اختیار فعالان اقتصادی قرار خواهد گرفت.

    حبیب احمدی اعطای تسهیلات ریالی و ارزی پرداختی به مشتریان را در 10 ماهه نخست سال جاری را 32 هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 220 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: مانده تسهیلات بانک در پایان دی ماه 96 با 47 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل به رقم 217 هزار میلیارد ریال رسیده است. 83% این مانده، معادل مبلغ 4،914 میلیون دلار ، تسهیلات ارزی است.

    وی اذعان داشت: با توسعه شبکه کارگزاری خارجی به 84 بانک تا دیماه 96، روند صدور اعتبار اسنادی صادراتی (LC) تسهیل، تسریع ، مطمئن و ارزانتر از قبل شده است تا علاوه بر رفع دغدغه صادرکنندگان جهت بازگشت وجه حاصل از صادرات ، امکان تأمین نقدینگی از طریق تنزیل اعتبار اسنادی پیش از سررسید نیز داشته باشند.

    احمدی افزود: بانک توسعه صادرات اقدام به گشایش خطوط اعتبار خریدار با برخی کشورها از جمله روسیه نموده است تا ضمن ایجاد مزیت برای خریدار خارجی در انتخاب کالای ایرانی، صادرکنندگان عزیز نیز مطمئن تر و سریعتر به وجه حاصل از صادرات کالا دست یابند.

    مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران گفت: بررسی آمار عملکرد بانک نشان می دهد که در 10 ماهه نخست سال 96 ، مبلغ 782 میلیون دلار اعتبار اسنادی و بروات وارداتی برای مشتریان بانک گشایش شده و اعتبارات اسنادی و بروات صادراتی نیز در طی این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2.5 برابر شده است. همچنین مبلغ 4/2 هزار میلیارد ریال ضمانتنامه ریالی و مبلغ 3 هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی گشایش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 24 درصد و 9 درصد افزایش عملکرد داشته ایم. در این دوره با حوالجات ارزی صادره و وارده ، بالغ بر 5 میلیارد دلار شده و رشد 72 درصد داشته است.

    بنابر گزارش مدیریت امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران ، این بانک با هدف توسعه آموزش و آشنایی صادرکنندگان با انواع خدمات و روشهای تامین مالی، ضمن دعوت از صادرکنندگان و فعالین اقتصادی استانها، اقدام به برگزاری نشست های استانی تخصصی می نماید.
    ضمن اینکه با تقویت واحد تخصصی باشگاه مشتریان سعی در برقراری ارتباط موثرتری با مشتریان داشته و دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو