عصر بازار

رییس صندوق بین المللی پول :

قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است

عصر اعتبار- رییس صندوق بین المللی پول گفت: قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است و جهان نیازمند قوانین بین المللی و نظارت بر روی آنها است.

قانونمند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفت: ارزهای رمزنگار در نهایت تحت قوانین دولت ها قرار می گیرند و اینکه چه زمانی این موضوع اتفاق بیافتد جای بحث دارد.

    وی در ادامه گفت: قانومند شدن ارزهای رمزنگار حتمی است و ارزهای دیجیتال، حوزه ای هستند که ما نیازمند داشتن قوانین بین المللی و نظارت درست بر روی آنها هستیم. وی تصریح کرد که احتمالات فعالیت های سیاه زیادی در حوزه ارزهای رمزنگار انجام می گیرد.

    لاگارد گفت: صندوق بین المللی پول تلاش می کند تا مانع بکارگیری ارزهای دیجیتال در فعالیت های پولشویی یا تامین منابع مالی گروهای تروریستی شود. رییس صندوق بین المللی پول خاطر نشان کرد که رگولاتورها باید تمرکز خود را بر روی ماهیت ارزهای رمزنگار کاهش و در عوض تمرکز خود را بر روی فعالیت های آنها افزایش دهند.

    این اظهارت لاگارد به دنبال موضع گیری برخی از رگولاتورها و سیاستمداران در سرتاسر جهان برای سرکوب کردن ارزهای رمزنگار به میان آمد. هفته گذشته وزرای دارایی فرانسه و آلمان اعلام کردند که ژتون های دیجیتالی می تواند ریسک های قابل توجهی برای سرمایه گذاران و تهدیدی برای ثبات مالی بلندمدت باشند؛ ضمن اینکه خواستار حفاظت بیشتر از سرمایه گذاران خُرده پا در حوزه ارز رمزنگار شدند.

    پیش از این هم رییس بانک تسویه حساب بین المللی گفته بود که بیت کوین ترکیبی از حباب و فاجعه محیطی است و از بانک های مرکزی جهان خواسته بود که آن را سرکوب کنند. بر پایه این گزارش چین، کره جنوبی و هند تجارت ارزهای مجازی را ممنوع کرده اند و در آمریکا و بریتانیا هم برخی از بانک ها اقداماتی را در جهت محدود کردن ارزهای رمزنگار برداشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی