عصر بازار

وزیر ارتباطات اعلام کرد :

تفاهم بانک مرکزی و وزارت ارتباطات برای امنیت USSD

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات گفت: بر اساس تفاهمی که میان رگولاتوری و بانک مرکزی برای تضمین امنیت سرویس کدهای دستوری صورت گرفت، پیشنهاد شده است که با قرار دادن اپلت روی سیم‌کارت‌، امنیت بستر USSDتضمین شود.

تفاهم بانک مرکزی و وزارت ارتباطات برای امنیت USSD
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جانبی سومین همایش اینترنت اشیاء در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبِنا در خصوص راهکار اپراتورها به منظور ایجاد امنیت در بستر کدهای دستوری اظهار داشت: فعال‌سازی بستر USSD و استفاده از کدهای دستوری تلفن همراه، پیرو مقررات‌گذاری و پیوست مقرراتی تنظیم‌شده میان رگولاتوری بانک مرکزی و رگولاتوری وزارت ارتباطات انجام شده است.

    وی تصریح کرد:  مطابق با توافق صورت‌گرفته میان سازمان تنظیم مقررات رادیویی و بانک مرکزی، مقرر شد تا با مکانیزم امنیتی، امنیت این روش تراکنشی تضمین شود.

    جهرمی تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه که در جلسه ای با حضور مدیران بانک مرکزی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی همچنین اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) صورت گرفت، پیشنهاد شد مدل امنیتی برای تراکنش‌ها با قرار دادن یک اپلت روی سیم‌کارت صورت تضمین شود تا ملاحظات بانک مرکزی برای امنیت این روش پرداخت الکترونیک محقق شود.

    وی خاطر نشان کرد:  این راهکار هم اکنون از سوی رگولاتوری بانک مرکزی در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی