عصر بازار

تعلل در وصول جریمه ۳ هزار میلیاردی شرکت کره‌ای کرباسیان را به مجلس کشاند

عصر اعتبار- عدم وصول جریمه ۳۰۰۰ میلیاردی گمرک از برند لوازم خانگی کره ای وزیر اقتصاد را برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس کشاند.

تعلل در وصول جریمه ۳ هزار میلیاردی شرکت کره‌ای کرباسیان را به مجلس کشاند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود در خصوص مطالبه نامه 3000 میلیاردی شرکت کره ای لوازم خانگی از وزیر اقتصاد خبر داد.

    در متن سوال کریمی از وزیر اقتصاد در خصوص دلائل عدم وصول این جریمه گمرکی آمده است، علت عدم وصول مبلغ 3000 میلیارد تومان جریمه تعیین شده برای شرکت کره ای  بابت تخلف گمرکی شرکت یاد شده توسط گمرک ایران در سال گذشته تا کنون چیست؟

    نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکتهای کره ای در بازارهای لوازم خانگی ایران حضوری فعال داشته و بخش عمده ای از سهم بازار  این کالاها را به خود اختصاص داده اند، تاکید کرده،  بر اساس بررسیهای انجام شده توسط گمرک ایران تخلف محرزی از سوی این شرکت انجام شده و شرکت مذکور به پرداخت 3000 میلیارد تومان جریمه محکوم شد اما هنوز این جریمه وصول نشده است.

    مطالبه نامه 3000 میلیاردی تومانی برند کره ای، دی ماه سال 95 از سوی گمرک ایران و در زمان ریاست کرباسیان در گمرک صادر شده است. تا کنون و بعد از گذشت بیش از یک سال از صدور این مطالبه نامه هنوز ریالی از این جریمه وصول نشده است. این درحالی است که بر اساس ماده 7 قانون امور گمرکی بعد از گذشت یک ماه گمرک موظف به انجام اقدامات محدود کننده در قبال این شرکت بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی