عصر بازار

در جلسه امروز مجلس مطرح شد:

کمیسیون اقتصادی پیگیر وضعیت بازار ارز باشد

عصر اعتبار- علی لاریجانی در پاسخ به تذکر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که این کمیسیون نوسانات فعلی بازار ارز را مورد پیگیری قرار دهد و پیشنهادات خودرا در این زمینه ارائه کند.

کمیسیون اقتصادی پیگیر وضعیت بازار ارز باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح مجلس در تذکری با اشاره به وضعیت نگران کننده بازار ارز گفت: در چند ماه گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز ارزش پول ملی 25 درصد کاهش یافته است.

    پور ابراهیمی با بیان اینکه این وضعیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رابطه افزایش ریسک سرمایه‌گذاری اثر منفی داشته و آثار تورمی به دنبال داشته است، اظهار داشت: همچنین تک رقمی کردن نرخ تورم که از دستاوردهای دولت بود، با مشکل مواجه شده است.

    وی در ادامه افزود: بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و لازم است که مجلس به این موضوع ورود کند و به رئیس‌جمهور تذکر بدهد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بازار ارز قابل مدیریت است، گفت: اعدادی که در بازار ارز  معامله می شود، عدد واقعی نیست و امروز حبابی ایجاد شده و تقاضای روانی در کشور را به دنبال داشته است و بنابراین مجلس باید به این موضوع ورود کند و راهکارهای عملیاتی ارائه دهد.

    رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: در بحث نرخ ارز بانک مرکزی باید توضیحات کافی داشته باشد و راهکاری برای آن ارائه کند.

    لاریجانی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی هم موضوع را پیگیری کند و جلساتی بگذارد و پیشنهاداتی ارائه کند و من هم پیگیر این موضوع خواهم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی