عصر بازار

کاهش زمانی بدهی های بیمه سلامت

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به کاهش زمانی بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی گفت: بدهکاری بیمه سلامت به بخش خصوصی از ۱۰ ماه به ۲ ماه رسیده ضمن اینکه این بدهی در بخش دولتی نیز از یک سال به پنج ماه کاهش داشته است.

کاهش زمانی بدهی های بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه در نشستی خبری در هتل پارسیان کرمانشاه افزود: بیمه سلامت 40 میلیون نفر بیمه شده دارد که اگر کل این افراد حق بیمه پرداخت کنند تا 16 هزار میلیارد تومان درآمد به دست می آید که به راحتی می توان بدهی های بیمه سلامت را پرداخت کرد.
    او اظهار کرد: امروزه 40 میلیون نفر از مردم ایران زیرپوشش خدمات بیمه سلامت متشکل از پنج صندوق هستند که 85 درصد آن یعنی 34 میلیون نفر بیمه رایگان دارند ضمن اینکه یکی از این صندوق ها بیمه همگانی سلامت است که در دولت تدبیر و امید ایجاد شد و شامل 10 میلیون نفر بیمه شده می شود.
    به گفته موهبتی، با این اوصاف هنوز بیش از 10 درصد جمعیت ایران هیچ گونه بیمه ای ندارند.
    وی در خصوص بیمه رایگان همگانی سلامت گفت: پنج میلیون و 700 هزار نفر از صندوق های دیگر به بیمه رایگان آمده اند که این موضوع نشان می دهد در ارزیابی ها خوب عمل نشده است.
    مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به ایجاد پاره ای محدودیت ها برای بیمه شدگان صندوق همگانی سلامت توضیح داد که محدودیت استفاده از بیمه سلامت شامل استفاده از بیمارستان های دولتی می شود اما در مورد خدمات سرپایی بخصوص در استان هایی که توان خدمات سرپایی دولتی خوبی وجود ندارد و نیز داروخانه ها این محدودیت وجود ندارد.
    وی در خصوص موضوع تجمیع بیمه ها نیز ضمن دفاع از این موضوع گفت: منابع اگر انباشت شود قدرت چانه زنی را بالا می برد اما متاسفانه به دلیل بخشی نگری در کشور ما این موضوع عملی نشده هرچند ایجاد پایگاه بیمه ایرانیان در بیمه سلامت برای تجمیع اطلاعات تمام سازمان بیمه ای می تواند مقدمه ای برای تجمیع بیمه ها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی