عصر بازار

راه اندازی نخستین باجه جوانه های بانک ملی ایران و بانکداری کودک و نوجوان در صدر اخبار هفته

عصر اعتبار- در هفته ای که گذشت افتتاح نخستین باجه جوانه های بانک ملی ایران در کشور در صدر اخبار پربازدید قرار داشت.

راه اندازی نخستین باجه جوانه های بانک ملی ایران و بانکداری کودک و نوجوان در صدر اخبار هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، افتتاح نخستین باجه جوانه های بانک ملی ایران در کشور

    ‎نخستین باجه جوانه های بانک ملی ایران با رویکرد خدمت رسانی به آینده سازان کشور در شعبه دزاشیب بانک در تهران افتتاح شد.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در آیین افتتاح این باجه که با حضور حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی, محمد نورآزادی مدیر امورشعب تهران ، محمدرضا صدری رییس اداره امور شعب شمال تهران و جمعی از مدیران ارشد بانک و اعضای کانون جوانه ها برگزار شد، با تاکید بر اینکه  جرقه تاسیس کانون جوانه ها به قلک های مشکی قدیمی بانک در سالیان دور باز می گردد، گفت:  حدود 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که امیدواریم روزی برسد که تمامی این دانش آموزان به عضویت کانون جوانه های بانک درآیند.

    وی تاکید کرد:آموزش مفاهیم اقتصادی و بانکی به آینده سازان ایران، معرفی و ثبت نام کانون جوانه ها، افتتاح حساب، ملی کارت آرزو با امکان ارایه تمامی  خدمات کارت، سرگرمی و ... از مهمترین اهداف راه اندازی  باجه جوانه های بانک ملی ایران است  و در زمینه آموزش آینده سازان کشور رسالتی فراتر از بانک ملی ایران برای خود قائل هستیم.

    حسین زاده بیان کرد: در بسیاری از جلسات و هم اندیشی ها افراد سرشناس و مدیران، خاطرات ارزشمندی را از قلک های مشکی و  قدیمی بانک ملی ایران نقل می کردند و همین امر نیز ما را  به فکر احیای این قلک ها انداخت .

    مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته نیز رویکرد بر انجام آموزش  در سنین پایه و کودکی و نوجوانی است در حالی که در کشور ما آموزش ها بر دوران بزرگسالی متمرکز است.

    وی عنوان کرد: کانون جوانه های بانک ملی ایران را با تمرکز بر آموزش اقتصاد، بانکداری، مدیریت مالی و صرفه جویی  کودکان و نوجوانان راه اندازی کردیم و امیدواریم  برای توسعه این ایده همه دست به دست هم دهند.

    در پایان نیز  دکتر حسین زاده هدایایی را به  تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون جوانه های بانک ملی ایران اهدا کرد.


    رشد سپرده گیری بانک ملی ایران از تورم پیشی گرفت

    در حالی که متوسط نرخ تورم رسمی کشور از ابتدای امسال تا پایان دی ماه معادل 9.9 درصد بوده است، مجموع سپرده های ریالی و ارزی بانک ملی ایران طی این مدت به صورت قابل توجهی بیش از نرخ تورم رشد داشته است.

    مجموع سپرده های ریالی این بانک در 10 ماه ابتدای امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود 27 درصد رشد داشته است. همچنین با توسعه روابط بانک ملی ایران با کارگزاری های خارجی، مانده سپرده های خارج از کشور در پایان دی ماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته از رشد 139 درصدی برخوردار بوده است.

    از سویی اکنون بیش از 89 درصد مجموع سپرده های این بانک به صورت ریالی و باقی به صورت سپرده های ارزی است که از ترکیب سپرده های ریالی بیش از 94 درصد را سپرده های موثر، حدود سه درصد سپرده بانک ها و حدود دو درصد را سپرده های مدت دار و سایر سپرده های دیداری شامل می شوند.

    همچنین ترکیب سپرده های ارزی بانک ملی ایران نشان می دهد که سهم قابل توجه این سپرده ها به ترتیب مربوط به سپرده های دیداری ارزی، سپرده های مدت دار ارزی و سپرده جاری ارزی است.


    افتتاح شعبه شارستان کیش بانک ملی ایران

    همزمان با فرا رسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شعبه شارستان کیش با حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران افتتاح شد.

    در مراسم افتتاح این شعبه که اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور، اسحاق یوسف نژاد رئیس اداره کل حقوقی بانک، مسئولان اداره امور شعب استان هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و مردم منطقه حضور داشتند، برات کریمی متعلق بودن به همه مردم را جزو افتخارات بانک ملی ایران دانست و افزود: هر جا شعب این بانک افتتاح شده با استقبال گسترده مردم مواجه گشته است و این تعلق خاطر مردم، تعهد کارکنان بانک ملی ایران برای ارائه خدمات بهتر را بیشتر می‌کند.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به اهمیت مشتریان در شرایط حاضر توضیح داد: در عرصه بانکداری، داشتن مشتریان متعصب، علاقه مند و وفادار یک مزیت شده است. در واقع در فضای پر تحرک حال حاضر ممکن است خدمتی که در بانکی ارائه می شود توسط بانک های دیگر نیز عرضه گردد و حتی بانک های دیگر بخش هایی به آن خدمت اضافه کنند و آن را ارتقا دهند اما وفاداری و علاقه مندی همیشگی مشتریان به بانک قابل رقابت نیست.

    کریمی اضافه کرد: رسیدن به این مهم نیازمند خدمت صادقانه، ارتقای کیفیت خدمات و سرویس های ارائه شده و تکریم مشتریان است.

    وی با اشاره به پیشرفت های دنیای امروز از یک سو و اهمیت درک نیاز و رضایت مشتری از سوی دیگر، بیان کرد: با توجه به این موارد بانک ملی ایران به دنبال ارائه خدمات متنوع و جدید است که بتواند در مردم و مشتریان رضایت ایجاد کند. به همین منظور در کنار دو خدمت بزرگ "سامانه بام" و "پیام رسان بله" طرح های جدیدی هم توسط بانک ملی ایران ارائه شده است.

    کریمی ادامه داد: از جمله محصولات و خدمات جدید بانک ملی ایران می توان به 10 محصولی که به تازگی در بانک معرفی و راه اندازی شده اند از جمله حساب ملی سکه، توریست کارت، دستگاه VTM، دستگاه CRS ، رمز یک  بار مصرف ملی کارت، ملی فاند، ملی بازار، باجه جوانه ها، بانک آفیسر و شعبه سیار اشاره کرد که با حوزه بانکداری دیجیتال مرتبط هستند.

    وی به اهمیت طرح بانک آفیسر اشاره کرد و گفت: بانک آفیسر یک محصول پیشرو و کارآمد بانکی منحصر به بانک ملی ایران است که شعب منتخب در سراسر کشور به صورت مستمر باجه ای را به این امر اختصاص خواهند داد تا بتوانند در بازار رقابتی دنیای امروز سهم بیشتری از مشتریان را با رضایت بالاتر به خود اختصاص دهند.

    این عضو هیات مدیره در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب منابع ارزان قیمت در بانک، گفت: علاوه بر اینکه باید به دنبال جذب چنین منابعی باشیم، فروش املاک مازاد و تملیکی بانک  نیز به عنوان یک راهکار مناسب برای چابک تر شدن بانک و افزایش نقدینگی باید مورد نظر قرار بگیرد. ما در چند سال گذشته با شرایط مختلفی سعی در فروش املاک مازاد خود داشته ایم تا بتوانیم نقدینگی بانک را افزایش داده و با خروج از بنگاهداری به سمت ارائه سرویس بهتر به مشتریان خود برویم.

    در ادامه این مراسم اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور نیز به بدیع بودن و جذابیت طرح بانک آفیسر بانک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح بانک آفیسر قائل به زمان نیست، می تواند بسیاری از نیاز های مشتریان را تامین کند، چون نیازهای مالی مردم منحصر به ساعات اداری نمی شود و پاسخگویی در هر ساعتی از شبانه روز منجر به افزایش رضایت مندی مشتریان بانک می شود.

    بعد از افتتاح شعبه شارستان، باجه بانک آفیسر شعبه مرکزی کیش و پایگاه مقاومت  بسیج شهید فتحی بزنی حوزه کیش در استان هرمزگان نیز با حضور این عضو هیات مدیره و هیات همراه افتتاح شد.

    وی همچنین در این سفر تعدادی از شعب را مورد بازدید قرار داد و با مسئولان و کارکنان این شعب دیدار و گفت و گو کرد.

    برات کریمی در ادامه این سفر همچنین با داوود کرمی قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفت و گو کرد.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط دو سویه بانک ملی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش، بر آمادگی بانک ملی ایران برای توسعه همکاری و ارائه خدمات بانکی تاکید کرد.

    در این جلسه داوود کرمی با اشاره به خدمات ارزنده بزرگترین بانک جهان اسلام به سازمان منطقه آزاد کیش، از  خدمات بانک ملی ایران تقدیر کرد و خواستار حمایت این بانک برای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد کیش شد.


    افتتاح دو باجه بانک ملی ایران در نوشهر

    همزمان با ایام دهه مبارک فجر، دو باجه خدمات بانکی بانک ملی ایران در شهرهای کجور و پول نوشهر افتتاح شد.

    موسی اسلامیان رئیس اداره امور شعب استان مازندران بانک در مراسم افتتاح این باجه ها که با حضور احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، صفرنژاد فرماندار نوشهر، شهردار، بخشدار و جمعی از مردم محلی برگزار شد، ضمن اشاره به نقش آفرینی و رسالت بانک ملی ایران در ارائه خدمات نوین بانکی و مشارکت در توسعه پایدار اقتصادی، گفت: منطقه کجور و پول دارای پتانسیل فراوان گردشگری و استعداد کشاورزی است که امیدواریم افتتاح این واحدهای بانکی کمک موثری برای صاحبان کسب و کار و در عین حال مهاجر پذیری منطقه باشد.

    در ادامه این مراسم احمدی لاشکی نیز ضمن تقدیر از تلاش و پیگیری مدیریت اداره امور شعب استان در کسب مجوزهای لازم برای افتتاح این دو باجه بانک ملی ایران عنوان کرد: نگاه ویژه مسئولان بانک ملی ایران به این منطقه مستعد قطعا می تواند موجب ایجاد فرصت های شغلی و دلگرمی مردم منطقه باشد.

    لازم به ذکر است، شهرهای پول و کجور از توابع شهرستان نوشهر بوده و باجه های افتتاح شده زیر نظر شعبه نوشهر بانک ملی ایران آغاز به کار کردند.


    تأکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر حضور گسترده کارکنان بانک در راهپیمایی 22 بهمن

    بیست و دوم بهمن ماه سالروز حماسه پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی است که همه ساله با حضور گسترده اقشار مختلف مردم جلوه های باشکوهی از اتحاد و یک دلی را به نمایش می گذارد.

    دکتر محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک با تأکید بر اهمیت حضور گسترده کارکنان در راهپیمایی 22 بهمن، ابراز کرد: حضور گسترده مردم به ویژه کارکنان بانک ملی ایران در این راهپیمایی، تجلی همبستگی و مشارکت ملی است.

    وی افزود: رسالت همه ما پاسداری از خون شهداست و حضور پرشور در این راهپیمایی، نقش تعیین کننده ای در سرنوشت میهن  اسلامی مان خواهد داشت.

    حسین زاده اضافه کرد: این راهپیمایی تجدید میثاق با آرمان های معمار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و پاسخی محکم به دشمنان ایران اسلامی است تا بار دیگر مردم با عزم ملی خود حماسه ای را رقم زنند.

    لازم به ذکر است، بانک ملی ایران در روز 22 بهمن با برپایی غرفه ای در طول مسیر راهپیمایی از مردم انقلابی کشور استقبال خواهد کرد.

     


    پیش فروش بیش از 43 هزار قطعه سکه در بانک ملی ایران

    تا صبح روز 23 بهمن ماه، بیش از 43 هزار قطعه سکه در بانک ملی ایران پیش فروش شده است.

    حسب دستور بانک مرکزی پیش فروش سکه در شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور با هدف تعادل بخشی به بازار، گسترش عرضه و سهولت دسترسی عموم مردم در حال انجام است.

    بر اساس آخرین آمار از زمان آغاز این پیش فروش از 17 بهمن ماه تا صبح روز 23 بهمن ماه تعداد 43 هزار و 154 قطعه سکه پیش فروش شده و تعداد درخواست های ثبت شده نیز دو هزار و 130 مورد بوده است.

    هموطنان گرامی می توانند شعبه مورد نظرخود را از طریق سایت و یا کانال تلگرام بانک  ملی ایران  انتخاب و در زمان مقرر اقدام به پیش خرید سکه کنند.

     


    اقبال مشتریان به خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران

    استقبال مردم از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران رو به افزایش است.

    سامانه «بام» که این روزها در اوج است و به خوبی قابلیت هایش را به مشتریان نشان داده، اکنون به بیش از دو میلیون و 270 هزار نفر خدمات ارائه می دهد.

    از سوی دیگر تعریف کردن خدمات تازه و جدید بر روی دستگاه های خودپرداز و کیوسک های نوین بانک ملی ایران، میزان مراجعه مشتریان برای دریافت خدمات مبتنی بر این سامانه ها را افزایش داده است.

    تازه ترین اطلاعات موجود نشان می دهد تعداد کارت های برداشت صادره توسط واحدهای بانک ملی ایران طی 10 ماه نخست سال جاری از 10 میلیون و 565 هزار فقره فراتر رفته که از تعداد کل کارت های برداشت صادر شده در سال گذشته هم بیشتر است.

    همچنین سهم بانک ملی ایران از کل تعداد تراکنش های شاپرک در 9 ماه نخست امسال 7.65 درصد و سهم آن از کل مبلغ این تراکنش ها 10.87 درصد بوده است.

    در 10 ماه نخست امسال بانک ملی ایران بیش از چهار میلیون و 72 هزار فقره کارت خرید شامل بن کارت و کارت هدیه نیز صادر کرده است.

    از سوی دیگر پیام رسان «بله» با قابلیت ارائه خدمات بانکی کم سابقه در نظام بانکی کشور، توانسته تعداد قابل ملاحظه ای کاربر به خود جذب کند.

    بانک ملی ایران به تازگی نیز در رویداد «ملی شو» از برخی خدمات جدید خود در حوزه بانکداری الکترونیک رونمایی کرد که با توسعه آنها، مشتریان از امکانات تازه و بهتری استفاده خواهند کرد.

     


    تنها پنج روز تا قرعه کشی خودروی 206 جشنواره «بله» بانک ملی ایران

    تنها پنج روز تا پایان جشنواره «به شانس برنده شدن، بله بگو» بانک ملی ایران و قرعه کشی جایزه ویژه یک دستگاه خودروی 206 زمان باقی است.

    جشنواره «به شانس برنده شدن، بله بگو» از اول دی ماه آغاز شده است و  تا 30 بهمن ماه ادامه دارد.

    یک دستگاه خودروی 206 و نیز چهار عدد گوشی آیفون X، هشت عدد گوشی آیفون 8 و 16 عدد ساعت هوشمند از جوایز این جشنواره برای کسانی است که پیام رسان «بله» را نصب کنند.

    برای بهره مندی از جایزه ویژه خودروی 206 این جشنواره در 30 بهمن ماه، افراد علاوه بر نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود باید حداقل 10 نفر را به نصب آن دعوت کنند و به ازای هر 10 نصب بله، شانس شرکت کننده در قرعه کشی افزایش می یابد.

    قرعه کشی ساعت هوشمند نیز هر دو هفته یک بار برگزار می شود و در هر مرحله 4 عدد ساعت به برندگان تعلق می گیرد. برای شرکت در این بخش از قرعه کشی علاوه بر نصب اپلیکیشن بله روی تلفن همراه، باید این اپلیکشین تا پایان مدت زمان قرعه کشی یعنی 30 بهمن ماه روی تلفن همراه باقی بماند تا شرکت کنندگان هر دو هفته یک بار، شانس بردن یک ساعت هوشمند را داشته باشند.

    قرعه کشی آیفون 8 هم هر دو هفته یک بار برای 2 دستگاه گوشی برگزار می شود و شرایط شرکت در آن نیز نصب بله و معرفی و عضویت پنج نفر در این اپلیکیشن است.

    برای آیفون x نیز قرعه کشی در پایان هر ماه از میان کسانی که بیشترین تعداد عضوگیری در اپلیکیشن را داشته باشند، انجام و دو نفر برنده اعلام می شود.

    بله، اپلیکیشنی است که علاوه بر دارا بودن امکانات یک پیام‌رسان ارتباطی، خدمات بانکی مثل کارت به کارت، پرداخت قبض و جریمه خودرو، خرید شارژ و حتی درخواست پول را هم ارایه می کند.   

     


    برنده رنو کپچر جشنواره "ماشین بابام" بانک ملی ایران مشخص شد

    قرعه کشی دومین دوره جشنواره سامانه "بام" بانک ملی ایران با عنوان «ماشین بابام» امشب برگزار و برنده خوش اقبال آن مشخص شد.

    در مراسم قرعه کشی این جایزه که در باشگاه آجودانیه با حضور مدیرعامل، برات کریمی عضو هیات مدیره، مدیران ارشد، کارکنان و مشتریان برگزار شد، طاهره عباس زاده از مشهد به عنوان برنده یک دستگاه رنو کپچر انتخاب شد.

    قرعه کشی از میان مشتریانی که از ابتدای آبان ماه تا پایان دی ماه در این سامانه عضو شده و نیز مشتریان عضو سامانه بام به شرطی که حداقل یک نفر را به عنوان عضو جدید در این سامانه معرفی و ثبت نام کرده بودند، برگزار شد.

    «نیسان جوک» جایزه ویژه دوره اول جشنواره «بام» با نام «یک بام و چند برنده» بود.

    بانک ملی ایران، مدرن، پیشرو و حرفه ای شده است

    مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم گفت: آمار موجود نشان می دهد شعبی که میزان معرفی سامانه بام در آن بیشتر بوده، خلوت تر شده اند و کارکنان آن می توانند به سایر امور شعبه بپردازند.

    دکتر محمدرضا حسین زاده با بیان این که امروز بانک ملی ایران یک بانک مدرن، پیشرو و حرفه ای است، اظهار کرد: بام و بله در فضای مجازی و کارت سکه، طرح ویژه مسکن و بانک آفیسر نمونه های موفق اجرای بانکداری مدرن در بانک ملی ایران است.

    وی ادامه داد: خلاقیت و نوآوری در بانک ملی ایران موج می زند و ما تلاش کرده ایم با استفاده از توان و دانش داخلی و خارجی، آنها را به محصولات متنوع مشتری پسند تبدیل کنیم.

    مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: با رونمایی از محصولات تازه بانک در شش ماهه نخست سال آینده، تحولی جدی در نظام بانکی ایجاد خواهد شد.

    «بام» سامانه ای است که مشتریان بانک ملی ایران می توانند با آن بخش قابل توجهی از نیازهای بانکی خود را برطرف کنند. این سامانه علاوه بر اینکه از روی سایت بانک ملی ایران قابل دسترسی است، در دو نسخه اندروید و آی او اس نیز در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

    دریافت صورتحساب، انتقال وجه، شارژ خودکار سیم کارت، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت اقساط تسهیلات، خرید شارژ و پرداخت به خیریه ها تنها بخشی از خدمات سامانه «بام» است.

    «بام» مانند یک موجود زنده به صورت مرتب و زمان بندی شده در حال به روز رسانی است، به طوری که هر دو هفته یک بار امکانات تازه ای به آن افزوده می شود.

    روابط عمومی بانک ملی ایران طی یک سال اخیر با برگزاری چند جشنواره و تبلیغات گسترده، توسعه به کارگیری سامانه «بام» را در دستور کار خود قرار داده است.


    افتتاح 4541 فقره حساب ویژه مسکن در بانک ملی ایران

    آخرین اطلاعات دریافتی نشان می دهد چهار هزار و 541 فقره حساب ویژه طرح مسکن در واحدهای بانک ملی ایران افتتاح شده است و دوره انتظار لازم برای ارائه تسهیلات را سپری می کند.

    این طرح که با هدف ارائه تسهیلات خرید و ساخت مسکن به مشتریان طراحی شده است، به خوبی مورد استقبال واقع شده و توانسته نظر آنها را جلب کند.

    در طرح های ویژه مسکن بانک ملی ایران، متقاضیان می توانند با سپرده گذاری، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با نرخ سود 17.5 درصد را دریافت کنند. به سپرده ها نیز سود سالانه 10 درصد تعلق می گیرد.

    هر یک برگ اوراق گواهی مسکن معادل پنج میلیون ریال تسهیلات است که مشتری می تواند پس از دوره های مشخص، اوراق خود را به صورت تسهیلات از بانک دریافت کرده و یا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.

    سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.

    سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 100 میلیون ریال است.

    دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر 3 سال است. اوراق گواهی حق تقدم مسکن بانک ملی ایران از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک میسر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی