عصر بازار

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن تشریح کرد؛

خدمات مهم بانک مسکن در سال ۹۶

عصر اعتبار- بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه ای تخصصی درحوزه مسکن طی ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ اقدامات مهمی جهت رونق بخشیدن به بخش مسکن در کشور انجام داده است.

خدمات مهم بانک مسکن در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص این اقدامات گفت: تدوین، تصویب و ابلاغ سند راهبردی و برنامه استراتژیک پنج ساله بانک مسکن افق 1400 مهم ترین اقدام بانک مسکن در سال 1396 بوده است. در حالی که اعطای تسهیلات با سپرده از محل حساب‌های پس‌ انداز مسکن جوانان به زوجین، اعطای 100 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده در حالت انفرادی و 200 میلیون ریال در حالت زوجین به گیرندگان سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، برقراری امکان تجمیع تسهیلات فروش‌ اقساطی مسکن از محل حساب‌های صندوق پس‌ انداز مسکن، پس‌ انداز مسکن جوانان و صندوق پس‌ انداز ساخت مسکن با تسهیلات بدون سپرده و افزایش سقف تسهیلات جعاله بدون سپرده به 200 میلیون ریال از مهم ترین اقداماتی بود که بانک مسکن طی 9 ماهه ابتدای سال جاری برای رونق بخشیدن به بخش مسکن انجام داده است.
    وی در خصوص فعالیت های بانک مسکن در سال 96 در حوزه بازار سرمایه افزود: بانک مسکن در این حوزه فعالیت های ارزنده ای انجام داده است که می توان به رونمایی از سامانه جامع خدمات بازار سرمایه به منظور برقراری و تسهیل امکان دسترسی آحاد مردم به ابزارهای بازار سرمایه جهت خرید و فروش سهام و صکوک ارائه شده در بازار بورس و فرابورس (سامانه راهکار بانکی) و فروش اوراق رهنی از طریق شعب منتخب در راستای ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری اشاره کرد.
    به گفته ی ایزدی بانک مسکن تا پایان آذرماه سال جاری موفق شد تعداد 43 هزار و 993 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 604ر4 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت نماید و از این نظر عملکرد درخشانی داشته باشد.
    مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص میزان جذب منابع این بانک در سال 96 خاطر نشان ساخت: بانک مسکن طی 9 ماهه ابتدای سال جاری موفق شد مبلغی بالغ بر 754ر238 میلیارد ریال منابع مالی جذب کند. ضمن اینکه کاهش قیمت تمام شده پول به میزان 1.6 درصد نسبت به پایان سال 1395 نیز از اقدامات دیگر این بانک در سال 96 بود.
    وی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان یادآور شد: بانک مسکن طی 9 ماهه ابتدای سال جاری مبلغ 610ر143 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت کرده است به طوری که اعطای تسهیلات خرید واحد مسکونی در تعداد با رشد 51 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود.
    به گفته ی ایزدی اعطای تسهیلات خرید واحد مسکونی به مبلغ 110ر59 میلیارد ریال جهت تأمین مالی 342ر112 واحد مسکونی، تأمین مالی 640ر321 واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات خرید، ساخت، جعاله و واگذاری سهم‌الشرکه، اعطای تسهیلات حوادث غیر
    مترقبه به تعداد 108ر1 فقره به مبلغ 250 میلیارد ریال و اعطای تسهیلات به اقشار خاص ( ایثارگران، جانبازان و ...) به تعداد 349ر3 فقره و مبلغ 287ر2 میلیارد ریال عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به تفکیک بخش هاست. ضمن اینکه در این مدت بانک مسکن موفق شد بالغ بر 524 هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح مهر با نرخ‌ سود‌های 9، 7 و 4 درصد ( به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها و روستاها) جهت احداث 000ر400ر2 به متقاضیان پرداخت کند و همچنین فروش اقساطی تعداد 340ر795ر1 واحد به مبلغ 760ر403 میلیارد ریال از ابتدای اجرای طرح تا پایان آذر ماه 1396را نیز به انجام دهد.
    وی با اشاره به نقش محوری بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده افزود: در بافت فرسوده موفق شدیم تعداد 091ر35 واحد مسکونی به مبلغ 865ر14 میلیارد ریال از ابتدای اجرای طرح تا پایان آذر 1396 را تامین مالی کنیم. در این خصوص کلنگ‌ زنی پروژه 100 واحدی در محله سیروس تهران در راستای احیا و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را نیز در این خصوص در دستور کار داشتیم که به انجام رسید.
    مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن در خصوص عملکرد بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک در سال جاری یادآور شد: کسب مقام اول جشنواره دکتر نوربخش در حوزه مسئولیت های اجتماعی در خصوص سامانه آوا ، پرداخت اقساط به صورت مستمر(درخواست حواله منظم)،صدور کارت هدیه ،تهیه وب سرویس انسداد گروهی برای اشخاص حقیقی ایرانی به صورت متمرکز جهت تبادل احکام قضایی در شبکه بانکی کشور، تهیه نرم افزار مورد نیاز جهت اعطای تسهیلات با سپرده از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان به زوجین،تولید نرم افزار ثبت فسخ به تاریخ موثر جهت تعویض وثیقه غیر هم زمان، استقرار سامانه استمهال تسهیلات مسکن مهر، پیاده سازی نسخه جدید سامانه تاییدیه اصالت متقاضیان مسکن مهر ، امکان سنجی ارائه خدمات بین المللی در حوزه کارت، توسعه سرویس های موبایل بانک، پیاده سازی نسخه جدید سامانه تاییدیه اصالت متقاضیان مسکن مهر و امکان سنجی ارائه خدمات بین المللی در حوزه کارت از جمله اقدامات بانک مسکن در حوزه بانکداری الکترونیک است.
    وی در پایان فروش و واگذاری اوراق مشارکت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌ تمام دولت ، افتتاح مرکز توسعه و کارآفرینی بانک مسکن ، افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن در شهرستان تنگستان بوشهر و سندرک هرمزگان و ارائه خدمات بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌گذاری در شعب منتخب بانک مسکن از سایر اقدامات مهم بانک مسکن در 9ماهه ابتدای سال جاری عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی