عصر بازار

ابرتورم ونزوئلا و حقوق‌های تخم مرغی در این کشور!

عصر اعتبار- یک شرکت امنیتی ونزوئلایی در اقدامی عجیب برای جذب کارکنان جدید، به آن‌ها پیشنهاد ۱۴۴ تخم مرغ به عنوان پاداش و ۱۰ دلار حقوق ماهانه داده است.

ابرتورم ونزوئلا و حقوق‌های تخم مرغی در این کشور!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شرکت ونزوئلایی "اتلس سکیوریتی" با آگاهی از مساله کمبود مواد غذایی در اقتصاد بحران‌زده این کشور به دنبال نیروهای امنیتی با حقوق ماهانه دو میلیون بولیوار ( 10 دلار) و پاداش‌های اضافی به صورت تخم مرغ است. در صورتی که کارکنان به موقع به سر کار برسند، شیفت‌های کاری را تماما حاضر باشند و لباسی مناسب بپوشند، در هفته 36 تخم مرغ پاداش خواهند گرفت که در بازار سیاه دو دلار ارزش دارد.

    سیندی فوینمایر - مدیر منابع انسانی این شرکت - به رویترز گفت: خیلی‌ها خود را با قوانین ساده شرکت مطابقت نمی‌دادند و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفتیم. از زمان انتشار این آگهی، متقاضیان بسیاری داشتیم، ما نوآوری داشته‌ایم و این کارمان انگیزه خوبی برای کارکنان است.

    پاداش‌های غذایی و حمل و نقل برای کارکنان ونزوئلایی به مساله‌ای حیاتی تبدیل شده چراکه واحد پولی ملی این کشور چنان سقوطی را تجربه کرده است که ارزش حداقل حقوق این کشور در بازار سیاه به فقط یک  دلار در ماه می‌رسد.

    ونزوئلا با پدیده ابرتورم نیز مواجه است و یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد که قربانیان آن را عموما نیروهای امنیتی تشکیل می‌دهند. نیکلاس مادورو - رئیس جمهور ونزوئلا- تقصیرات را به گردن جنگ اقتصادی مخالفان دولت و حمایت واشنگتن از آن‌ها می‌اندازد، اما منتقدان می‌گویند سیاست‌های ضدرقابتی و فساد دولت سوسیالیستی دولت، اقتصاد را ویران کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی