عصر بازار

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری کشورهای جهان از توریست‌های چینی

عصر اعتبار- به گفته مقامات گردشگری چین، انتظار می‌رود با آغاز سال نو چینی، ۶.۵ میلیون نفر از مردم این کشور راهی کشورهای خارجی شوند و میلیاردها دلار به اقتصاد کشورهای دیگر تزریق کنند.

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری کشورهای جهان از توریست‌های چینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود تعداد توریست‌های چینی با 5.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 6.15 میلیون نفر برسد. به گفته آکادمی گردشگری و مسافرت چین، انتظار می رود هر توریست  در سفر خود به طور متوسط 9500 یوان (حدود 1500 دلار) هزینه کند که در نتیجه تنها طی هفته آینده درآمد کشورهای مختلف به 10 میلیارد دلار می رسد که 5 درصد بیش از میزان پارسال است.

    اصلی‌ترین مقاصد گردشگری چینی‌ها کشورهای تایلند، ژاپن، سنگاپور و آمریکا هستند. خارج شدن کره جنوبی از مقاصد برتر باعث افزایش درآمد کشورهای دیگر خواهد شد، مقامات سنگاپوری اعلام کرده اند چین برای نخستین بار به بزرگ‌ترین صادرکننده گردشگر به این کشور تبدیل شده است و درآمدهای این کشور از توریست‌های چینی بیش از کشورهای دیگر است.

    با افزایش درآمدها و رشد طبقه متوسط، چینی‌ها اکنون علاقه بیشتری به خرج کردن پیدا کرده‌اند و به بازارهای لوکس بازگشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی