عصر بازار

بازگشت روزنه های امید به بازار آمریکا

عصر اعتبار- بازارهای آمریکا بهترین هفت روز معاملاتی را نسبت به روزهای گذشته به ثبت رساندند و با کاهش شاخص قیمت دلار، روند افزایشی را از آن خود کردند.

بازگشت روزنه های امید به بازار آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، افزایش شاخص اس اند پی پس از افت چند روزه به ثبت رسید و این متغیر توانست هفته معاملاتی را با 4.3 درصد رشد به پایان برساند.

    بر اساس این گزارش، کاهش شدید شاخص قیمت دلار در بازار آمریکا، این متغیر را به کمترین سطح سه سال اخیر رساند.

    گزارش های ضعیف اقتصادی که از بازار آمریکا منتشر شده است گویای این بود که بودجه و تراز بارزگانی این کشور با کسری مواجه شده است.

    شاخص تولید در آمریکا طی ماه ژانویه کاهش 0.1 درصدی نسبت به ماه دسامبر داشته است در حالی که پیش بینی ها حاکی از رشد 0.2 درصدی بوده است.

    نرخ بیکاری نیز رشد هفتگی 15 هزار نفری دارد و به 1.9میلیون نفر رسیده است.

    در سوی دیگر، تورم آمریکا نیز با وجود رشد، هنوز با هدف 2 درصدی که فدرال رزرو تعیین کرده بود، فاصله دارد و فعلا در سطح 1.8 درصد باقی مانده است .

    کرک بریک، مدیر اجرای و مدیر پرتفوی سرمایه گذاری پرسونال در این خصوص اظهار داشت: بازار فعلا در فاز اصلاحی قرار داد، اما داده های اقتصادی آمریکا وضعیت مطلوبی ندارد. امیدواریم این فاز اصلاحی ادامه دار شود و بازار بتواند کمی روند منفی گذشته خود را جبران کند.

    در بازار آمریکا، شاخص اس اند پی با افزایش 0.1 درصدی همراه شد و شاخص یورواستاکس در اروپا، 1.1 درصد مثبت شد .

    شاخص فوتسی لندن 0.8 درصد رشد کرد و تاپیکس ژاپن با رشد 1.1 درصدی مواجه شد. داوجونز آمریکا توانست رشد 0.08 درصدی را از آن خود کند در حالی که نزدک آمریکا 0.2 درصد منفی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی