عصر بازار

«یو اس» بانک آمریکا ۶۰۰ میلیون دلار جریمه شد

عصر اعتبار- دادستان آمریکا «یو اس» بانک را به دلیل عدم نظارت کافی بر روی قوانین پولشویی و ارتکاب پولشویی در این بانک به پرداخت ۶۱۳ میلیون دلار جریمه کرد.

«یو اس» بانک آمریکا ۶۰۰ میلیون دلار جریمه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، دادستان آمریکا اعلام کرد که «یو اس» بانک آمریکا به دلیل عدم رصد تراکنش های مشکوک به پولشویی که از مصادیق نقض قوانین ضد پولشویی آمریکا محسوب می شود، باید 613 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

    علت اصلی این جریمه به دلیل افتتاح چندین حساب از سوی یکی از مشتریان «یو اس» بانک به منظور پولشویی و ارتکاب اعمال کلاهبردارانه اعلام شده است. همچنین این مشتری به 16 سال زندان محکوم و «یو اس» بانک هم محکوم به قصور در نظارات کافی بر روی فعالیت های پولشویی شده است.

    دولت آمریکا اعلام کرد که از سال 2009 میلادی تا 2014 میلادی، «یو اس» بانک نظارت کافی بر روی سیستم ضد پولشویی نداشته و این موضوع باعث شده که کارمندان «یو اس» بانک در پوشش دادن این مسئله ناکارآمد باشند.

    بر همین اساس، «آندی سِسر» مدیر عامل «یو اس» بانک گفت: متاسف هستیم و نقض خود را در برنامه فعالیت ضد پولشویی قبول می کنیم؛ اما یکی از اولویت های این بانک در پیش گرفتن نظارت بیشتر بر روی تراکنش ها و فعالیت های ضد پولشویی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی