عصر بازار

معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد:

لزوم هماهنگی سه قوه برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی

عصر اعتبار- معاون اقتصادی رئیس جمهور بر لزوم هماهنگی بین قوا برای حل مشکل سپرده گذاران تاکید کرد.

لزوم هماهنگی سه قوه برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از حضور در جلسه کمیسیون اقتصاد برای بررسی سوال از رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: توضیحاتی درباره همه مشکلاتی که پیش آمده و همه اقداماتی که بانک مرکزی انجام داده در جلسه با سوال کنندگان از رئیس جمهور ارائه کردیم که البته بحث به اتمام نرسید و ادامه جلسه به نوبت بعدازظهر موکول شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید نمایندگان از این توضیحات قانع شدند، گفت: اساسا هدف از این کار تعامل میان دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم است.

    نهاوندیان در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر ادعای برخی نمایندگان متقاضی طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص عدم بازپرداخت سپرده های کمتر از 100 میلیون تومان اظهار داشت: تصمیماتی که گرفته شده با قوت و جدیت دنبال شده است، گزارش هایی هم که بانک مرکزی ارائه کرده با هیاتی دیگر  مورد رسیدگی قرار می گیرد. موضوع را تا اجرای کامل مصوبات دنبال خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا انگیزه سیاسی در میان سوال کنندگان دیده می شود، گفت: وقتی بحث مشکلات مردم است، طبیعتا باید انگیزه ها و مسائل سیاسی کنار برود.

    معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا خبر خوشی برای سپرده گذاران دارد یا خیر، گفت: ما با تمام توان برای حراست از حقوق سپرده گذاران این حرکت را آغاز کردیم. وقتی سران قوا اهتمام کردند به این معنا که کمیته ای از طرف آنها کار را دنبال کند، نشان دهنده این است که از حقوق مردم باید حراست شود، با این حال مسیر پیگیری مشکلات نیز باید مسیری باشد که با هماهنگی قوا مشکلات رسیدگی شود و رسیدگی های قضایی و همکاری های دستگاه ها بسیار ضروری است.

    وی افزود: تشکیل این کمیته عملا تکمیل کننده این هماهنگی ها و همکاری های میان سه قوه در دستگاه های مختلف است. ان شاء الله برای باقی سپرده گذاران و سپرده باقیمانده برخی از سپرده گذاران نیز با تشکیل های هیات های تسویه، مشکل حل خواهد شد.

    نهاوندیان در پاسخ به این سوال که چرا روند رسیدگی به سوال تا این حد به طول انجامید و اینکه آیا رئیس مجلس در این مسئله نقش داشته است، گفت: مهم این است که اقدامات اجرایی در این رابطه باید با سرعت و جدیت انجام می شد که الحمدالله انجام شد و اکنون در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته قرار داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی