عصر بازار

وزیر رفاه تاکید کرد:

ضرورت شناسایی مشاغل جدید خانگی

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در مشاغل خانگی باید به سمت بهبود فضای کسب و کار برویم، بر لزوم شناسایی رسته‌های شغلی جدید و رفع موانع صدور مجوزها تاکید کرد.

ضرورت شناسایی مشاغل جدید خانگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار کرد: انتظار ما این است که در حوزه مشاغل خانگی به دستاوردهایی برسیم که فرضا در سال 1397 بیش از 50 هزار شغل در بخش مشاغل خانگی ایجاد کرده باشیم.

    وی افزود: زمانی مشاغل خانگی را جزو مشاغل کاذب می‌دانستند در حالی که امروز نگاه‌ها به این دسته شغل‌ها تغییر کرده و طی سال‌های 1395 و 1396 توسعه مشاغل خانگی با رویکرد جدیدی دنبال شده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار مقام معظم رهبری بودند که مساله SME ‌(بنگاه‌های کوچک و متوسط) را مطرح کردند که در این زمینه بحث ساماندهی بنگاه‌های کوچک و کسب‌وکارهای خرد و متوسط مورد تاکید قرار گرفت.

    ربیعی خاطر نشان کرد: امروز باید به سمت بهبود فضای کسب‌وکار مشاغل خانگی برویم نباید تنها به وام دادن امید ببندیم و شاخص ما تنها بانک باشد البته قبول داریم که باید وام هم بدهیم، ولی بیش از هر چیز بهبود فضای کسب‌وکار مهم است.

    وی در پایان بر لزوم تغییر آیین‌نامه‌ها و بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به مشاغل خانگی تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی