عصر بازار

معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

کارفرمایان موظف به بیمه افراد از روز اول کار هستند

عصر اعتبار- معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان باید از روز اول کار افراد را بیمه کنند.

کارفرمایان موظف به بیمه افراد از روز اول کار هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مهدی درخشان معاون بیمه تامین اجتماعی و زدا معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی و  سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی  در گفتگو با برنامه ذره بین رادیو تهران حضور پیدا کردند.

    زدا معاون بیمه تامین اجتماعی در این برنامه رادیویی اظهار کرد:قانون است که تمام افراد از لحظه و  روز اول کار بیمه شوند چه کار ساعتی،آموزشی،نیمه وقت،تمام وقت،قراردادی و یا پیمانکاری با هر عنوان مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

    وی افزود: طبق ماده 39قانون تامین اجتماعی کارفرما موظف است تا پایان اخرین روز ماه بعد حق بیمه و اسامی بیمه شدگانش را به سازمان تامین اجتماعی ارایه دهد در غیر این صورت جریمه میشود.

    زدا گفت : اگر کارفرمایی فردی را بیمه نکرد فرد می بایست با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه سازمان تامین اجتماعی و یا با شماره تماس 142 این موضوع را گزارش دهد.

    وی بیان کرد: بنده شایعه ای که کارفرمایان می گویند کارگر و یا کارمندی می بایست 3ماه از فعالیتش بگذر تا بیمه شود را تکذیب می کنم،اگردر طول این 3ماه برای فرد حادثه ای اتفاق بیفتد چه ؟

    زدا گفت: در اصل 29قانون اساسی دولت را مکلف کرد که تمام احاد ملت ایران بایستی تحت پوشش بیمه باشند.

    معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: در رابطه با اینکه مجلس شورای اسلامی سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده که تمام سهم درمان از حق بیمه را به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند مخالف هستم و مخالفت خود را اعلام می کنم.

    در ادامه این برنامه رادیویی درخشان معاون بیمه تامین اجتماعی گفت:سازمان تامین اجتماعی 42میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

    وی افزود:شرایط اقتصادی و سیاسی کشور بر سازمان تامین اجتماعی تاثیر می گذارد.

     

    سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت :اختلافات بین وزارت بهداشت و تامین اجتماعی باعث شد تا رأی مجلس به ضرر بیمه تمام شود.

    وی افزود: اختلاف بین دو وزارت سازمان بهداشت و تعاون کار از مدتها قبل بوده و  تنهابیمه ای که امروز سرپاست بیمه تامین اجتماعی است.

    محمودی ادامه داد: دولت ها میلیاردها تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند و ما ناظرکم کاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی