عصر بازار

سهم بانک مرکزی از کارتهای تراکنش دار؛

بیشترین کارت برداشت تراکنش دار متعلق به کدام بانک ها است؟

عصر اعتبار- شرکت شاپرک ماهانه گزارشی از عملکرد بانکها و سهم آنها از کارت های تراکنش دار در بازار اعلام می‌کند که براساس گزارش دی ماه این شرکت، سهم بانک های صادرکننده از تعداد هر یک از انواع کارت های بانکی تراکنش دار، بیانگر این است که بیشترین کارت برداشت تراکنش دار به ترتیب متعلق به بانک های "ملت"، "سپه" و "ملی ایران" و بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار متعلق به بانک های "ملی ایران"، "ملت" و "صادرات ایران" است.

بیشترین کارت برداشت تراکنش دار متعلق به کدام بانک ها است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین، شاپرک در گزارش دی ماه، سهم بانک مرکزی از کارت های بانکی تراکنش دار در دی ماه را منتشر کرد.

    همچنین بیشترین کارت هدیه و بن کارت تراکنش دار متعلق به بانک های "پارسیان"، "صادرات ایران"و "ملی ایران" بوده است و براساس این آمار در دی ماه جایگاه دو بانک "پارسیان" و "صادرات ایران" در صدور کارت های "هدیه و بن کارت" تغییر کرده است.

    در دی ماه، بیشترین سهم از تعداد کارت های بانکی تراکنش دار از نوع کارت برداشت با 46.38 درصد متعلق به بانک " ملت"، از نوع کارت اعتباری با 22.42 درصد متعلق به بانک " ملی ایران" و از نوع کارت هدیه و بن کارت با 19.03 درصد متعلق به بانک " پارسیان" بوده است.

    اما نکته قابل توجه در این جدول، حضور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درمیان اسامی بانک های صادرکننده کارت برداشت، کارت اعتباری، کارت هدیه و بن کارت است.

    در آخرین آمار منتشره از سوی شاپرک و گزارش عملکرد دی ماه، سهمی از کارت های اعتباری تراکنش دار به بانک مرکزی اختصاص داده شده که این آمار مربوط به کارت های برداشت و بانک مرکزی صدور کارت اعتباری را در دستور کار خود ندارد.

    براساس آمار شاپرک، بانک مرکزی در دی ماه سال جاری سهم 0.01 درصدی از جمع کارت های اعتباری و سهم 0.01 درصدی از کل کارت های هدیه و بن کارت ها را به خود اختصاص داده است.

    همچنین در آذر ماه سال جاری نیز سهم 0.01 درصدی از کل کارت های برداشت تراکنش دار و سهم 0.02 درصدی از کل کارت های هدیه و بن کارت های تراکنش دار در سیستم بانکی به کارت های صادره از سوی این بانک اختصاص داشته است.

    در آبان ماه 96 نیز بانک مرکزی به مانند آذرماه، سهم 0.01 درصدی از کل کارت های برداشت تراکنش دار را به ثبت رساند اما در بخش کل کارت های هدیه و بن کارت های تراکنش دار سهم قابل توجهی داشت و 0.06 درصد از این کارت ها براساس آمار شاپرک در آبان ماه به این بانک اختصاص داشت.

    اما در مهرماه سال جاری بانک مرکزی سهم 0.01 درصدی از کارت های برداشت و 0.01 درصد از کل بن کارت ها و کارت های هدیه در سیستم بانکی را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی