عصر بازار

اقتصاد آمریکا تا پایان دولت ترامپ با یک بحران جدید مواجه می‌شود

عصر اعتبار- سرمایه گذار آمریکایی و موسس بزرگترین موسسه اتکایی جهان معتقد است احتمال نسبتا بالایی وجود دارد که اقتصاد آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال ۲۰۲۰ با بحران مواجه شود.

اقتصاد آمریکا تا پایان دولت ترامپ با یک بحران جدید مواجه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، ری دالیو، سرمایه گذار آمریکایی و موسس بزرگترین موسسه اتکایی جهان معتقد است احتمال نسبتا بالایی وجود دارد که اقتصاد آمریکا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال 2020 با بحران مواجه شود.

    دالیو گفت، اقتصاد آمریکا در حال حاضر در وضعیت حبابی قرار ندارد. اما احتمالا مدت زیادی طول نمی کشد تا به این نقطه برسد و بعدا به مرحله «ترکیدن» حباب حرکت خواهد کرد.

    دالیو در سخنانی که در انستیتوی علوم سیاسی مدرسه هاروارد کندی ایراد شد اظهار داشت: «من فکر می کنم ما در مرحله پیش از تشکیل حباب قرار داریم که می تواند منجر به تشکیل حباب شود...احتمال بروز یک بحران قبل از انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا نسبتا بالا و شاید 70 درصد باشد.»

    دالیو که صندوق اتکایی متعلق به وی، یعنی بریجواتر اسوشیتس مدیریت حدود 160 میلیارد دلار دارایی را بر عهده دارد، حدود یک سال قبل خود را از مدیریت روزمره فعالیت های این صندوق کنار کشید، اما نظرات وی در خصوص بازارها و اقتصاد آمریکا همچنان به دقت مورد توجه قرار می گیرد.

    وی افزود: «بزرگترین اشتباه سرمایه گذاران این است که تصور کنند بازاری که عملکرد خوبی دارد در مقایسه با یک بازار گرانقیمت، بازار مناسب تری است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی