عصر بازار

امروز و به روال سابق؛

حراج سکه برقرار است

عصر اعتبار- بعد از یک وقفه در روال معمول حراج سکه، امروز (دوشنبه) حراج ادامه پیدا خواهد کرد و داوطلبان می‌توانند مراجعه کنند.

حراج سکه برقرار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نزدیک به سه ماه است که با حبابی شدن قیمت سکه و ثبت رکوردهای جدید، بانک مرکزی حراج سکه را از طریق بانک کارگشایی در دستور کار قرار داده است. این حراجی بیش از 30 جلسه برگزار شد و طی آن بسته‌های 20، 50 و 100 تایی نیم و تمام سکه به فروش رفت و تا مرز 400 هزار قطعه هم پیش رفته بود تا اینکه روز شنبه (5 اسفند) طی اقدامی که از قبل پیش‌بینی نشده بود، بانک مرکزی حراج سکه را متوقف کرد و در این شرایط افرادی که برای حضور در حراجی به بانک کارگشایی مراجعه کرده بودند، با دست خالی برگشتند. قیمت سکه در روز شنبه و تحت تاثیر توقف حراجی تا حدی افزایشی شد و از نرخ حدود یک میلیون و 480 هزار تومان صبح به حدود یک میلیون و 520 هزار تومان در عصر رسید.

    در حالی دلیل توقف حراج سکه از سوی بانک مرکزی اعلام نشده بود که در نهایت در اواخر  روز شنبه این بانک اعلام کرد که عرضه سکه از طریق برگزاری حراج در بانک کارگشایی ادامه خواهد داشت. در این رابطه مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی توضیح داد که با توجه به شرایط بازار و تعادل قیمتی سکه بهار آزادی و همچنین طرح پیش‌فروش در حال حاضر استقبال چندانی از بانک کارگشایی نمی‌شود. ، از این رو بود که توقفی ایجاد شده و ممکن است از تعداد روزها و یا زمان عرضه سکه در حراج کم شود. با این حال رحیمی گفته بود که قطعا تا زمانی که سکه بهار آزادی متقاضی داشته باشد، عرضه در بانک کارگشایی ادامه دارد.

    آخرین اطلاعات دریافتی نیز حاکی از آن است که امروز حراج سکه به روال معمول و از ساعت 14 در بانک کارگشایی شروع می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این حراجی شرکت کنند. روال این گونه است که حراج با اعلام قیمت پایه از سوی بانک مرکزی شروع شده و با بالاترین قیمت درخواستی به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بسته‌های سکه به فروش می‌رود.

    تا قبل از برگزاری حراج سکه، حباب قیمتی این کالا تا 250 هزار تومان تعیین شده بود ولی آخرین تغییرات بیانگر آن است که حباب قیمتی سکه به حداقل رسیده و کمتر از 10 هزار تومان است.

    در کنار برگزاری حراج سکه بانک مرکزی در قالب بسته سیاستی خود به منظور کنترل بازار ارز، پیش‌فروش را نیز در بانک ملی اجرا می‌کند که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند سکه‌های تمام بهار آزادی را با قیمت قطعی یک میلیون و 300 هزار تومان در سررسید شش ماهه و یک میلیون و 400 هزار تومان در سررسید یک ساله دریافت کنند. در پیش‌فروش مالیات بر ارزش افزوده شامل مشتری نخواهد شد. تاکنون بیش از 100 هزار قطعه سکه در پیش‌فروش که از 28 بهمن ما آغاز شده، فروش رفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو