عصر بازار

سرپرست شعبه بانک صنعت و معدن استان آذربایجان غربی:

۵۸ درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع استان توسط این بانک پرداخت شده است

عصر اعتبار- عملکرد شعب هر بانک به ویژه بانک های تخصصی در مناطق مختلف کشور تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و صنعتی آن مناطق دارند و می تواند چهره استان ها و در مجموع کشور را دگرگون کند.

۵۸ درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع استان توسط این بانک پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در همین خصوص مصاحبه با غلامرضا آرین، سرپرست شعبه بانک صنعت و معدن استان آذربایجان غربی را می خوانید:

    استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
    استان آذربایجان غربی علیرغم اینکه یکی از استانهای کمتر توسعه یافته در بخش صنعت و معدن می باشد دارای پتانسیل بالایی در جهت بهبود وضعیت فعلی است. موقعیت ممتاز این استان و هم مرز بودن با سه کشور و دسترسی آسان به بازارهای جهانی به ویژه اروپا، از طریق این استان امکان پذیر است. طول مرزهای این استان 967 کیلومتر است و با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق هم مرز می باشد. این استان باتوجه به ویژگیهای آب و هوایی آن درحال حاضر قطب تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده و همچنین سهم عمده ای از ظرفیت تولید سیمان کشور به میزان 5 میلیون تن در اختیار این استان می باشد. یکی دیگر از پتانسیل های توسعه بخش صنعت و معدن استان ظرفیتهای بالا و تنوع زیاد مواد معدنی می باشد. به طوریکه بیشترین میزان تولید طلا، باریت، میکا و انواع سنگهای سخت بر در اختیار این استان می باشد.
    بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
    بانک صنعت و معدن بزرگترین تامین کننده مالی بخش صنعت و معدن استان معادل 58% از کل مانده تسهیلات بخش صنعت و معدن سیستم بانکی در استان است. تامین مالی طرحهای بزرگی مانند پتروشیمی مهاباد، تدبیرسازان سرآمد (نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه) ، سیمان مهر ماکو و دستکش حریر ایران و دهها طرح بزرگ، کوچک و متوسط در سرتاسر استان نقش بانک صنعت و معدن را در توسعه استان بسیار پر رنگ نشان می دهد.
    چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
    این شعبه تلاش نموده با رعایت اصول مشتری مداری و جذب مشتریان موفق و خوش نام استان و ارائه بهترین خدمات به آنان در حد توان و امکانات بانک نسبت به افزایش سپرده های شعبه اقدام نماید. هر چند به واسطه پرداخت سودهای نامتعارف از سوی برخی مؤسسات و بانکها و باتوجه به کمتر توسعه یافته بودن بخش صنعت و معدن استان منابع مربوط به مشتریان این بخش پایین می باشد.
    طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
    طی سالهای اخیر شرکت پتروشیمی مهاباد با 700 نفر ، سیلندر سراج خوی با 80 نفر و میلان طلای سبلان با 89 نفر اشتغال و چندین طرح کوچک و متوسط با اشتغال زایی بالا نظیر فرش افشار زرینه میاندوآب ، فرش پدیده آذربایجان، لوله پروفیل نقده و شروین مهاباد توسط بانک تامین مالی و به بهره برداری رسیده اند.
    تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
    طرح های صنعتی استان به شرح ذیل می باشد:
    تدبیر سازان سرآمد (نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه) با تسهیلاتی به مبلغ 350 میلیون دلار با پیشرفت فیزیکی 10 درصد، سیمان مهرماکو با تسهیلاتی به مبلغ 15 میلیون یورو و 200 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 87 درصد، شروین مهاباد با تسهیلاتی به مبلغ 7 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد و فرش پدیده آذربایجان با تسهیلات به مبلغ 64 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 100 درصد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی