عصر بازار

امارات رتبه نخست شکوفایی اقتصادی در خاورمیانه را کسب کرد

عصر اعتبار- مجمع اقتصاد جهانی در تازه ترین گزارش خود برترین کشورهای جهان را به لحاظ شکوفایی اقتصادی معرفی کرد که در منطقه خاورمیانه امارات متحده رتبه نخست را از آن خود کرد.

امارات رتبه نخست شکوفایی اقتصادی در خاورمیانه را کسب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بر اساس گزارش شاخص رقابت پذیری جهانی که از سوی مجمع اقتصاد جهانی منتشر شد، 137 کشور به لحاظ رونق اقتصادی و بهره وری دولت مورد ارزیابی قرار گرفتند که کشورهای سوئیس، آمریکا و سنگاپور به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

    همچنین امارات متحده عربی با قرار گرفتن در جایگاه هفدهم این فهرست رتبه نخست را در شکوفایی اقتصادی در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داد. از جمله دلایل قرار گرفتن امارات متحده عربی در رتبه نخست خاورمیانه به تطبیق دادن دولت این کشور با تغییرات، کارآمد کردن هزینه کرد دولت، همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، ارتقاء بخش اداری، انقلاب دیجیتال در شرکت ها و اتخاذ فناوری است.

    بر همین اساس، کشورهای قطر، عربستان سعودی و بحرین در منطقه منا با کسب رتبه بیست و پنجم، سی ام و چهل و چهارم به ترتیب جایگاه دوم، سوم و چهارم را در خاورمیانه به خود اختصاص دادند. ایران در این رتبه بندی در جایگاه شصت و نهم جهان قرار گرفت و چاد، موزامبیک و یمن به عنوان 3 کشور آخر در این فهرست شناخته شدند.

    گزارش شاخص رقابت پذیری جهانی، سالانه منتشر می شود و به بررسی بهره وری دولت ها بویژه در نهادها، بررسی زیرساخت ها و نوآوری در حوزه آموزش و بازار بر پایه تحقیقات می پردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی