عصر بازار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران به ضرورت شفاف سازی در حوزه مالی معتقد است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ضرورت شفاف سازی معتقد است و اجازه نمی‌دهد این پول‌های کثیف وارد اقتصاد شود.

ایران به ضرورت شفاف سازی در حوزه مالی معتقد است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی درباره تعلیق تمدید نام ایران در لیست سیاه FATF (گروه ویژه اقدام مالی) گفت: کارهای زیادی در زمینه شفاف سازی مالی در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
    وی با بیان اینکه قانون مبارزه با پولشویی در مجلس از مدت ها پیش به تصویب رسیده است، ادامه داد: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پیوستن ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نیز در مجلس به تصویب رسیده است.
    رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این اقدامات مجلس گام‌های بلندی است که برداشته شده و علت اینکه برای 4 ماه آینده نیز تعلیق نام ایران از قرار گرفتن لیست سیاه تمدید شده به این دلیل است که آن‌ها دریافته‌‌اند ایران در این مسیر بسیار جدی است.
    بروجردی تاکید کرد: بحث توافقات در زمینه FATF گروه اقدام مالی و پالرمو که قانون جداگانه‌ای است مراحل خود را طی می‌کند تا نهایی شود.
    وی با بیان اینکه هر گونه مطلبی که در عرصه بین المللی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد حتما تحفظ خواهیم داد و آن را بر اساس قوانین خود اجرا می‌کنیم، ادامه داد: به شفافیت مالی و مبارزه با تروریسم و باندهای عظیم مواد مخدر که پشتوانه تروریست ها هستند، معتقد هستیم و اجازه نمی دهیم این گروه‌ها ثروت‌های کثیف را با پولشویی وارد گردش مالی ایران و جهان کنند.
    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با به ساختار FATF اشاره کرد و گفت: FATF ساختاری است که افراد تایید کننده و قبول کننده آن در عرصه جهانی در شفاف سازی مالی عملا دخیل هستند و ایران به واسطه اینکه در مجاورت با بزرگترین مرکز تولید جهانی مواد مخدر قرار دارد و باندهای مواد مخدر زیادی در این منطقه فعالیت دارند، در معرض جدی این خطرات هست.
    رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF ساختاری مجزا دارد و ارتباطی به برجام ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به ضرورت شفاف سازی معتقد است و اجازه نمی‌دهد این افراد پول‌های کثیف را وارد اقتصاد کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی