عصر بازار

واکنش جالب صرافی‌ها به استفاده از سامانه ارزی نیما

عصر اعتبار- بسیاری ازصرافی‌ها اصلا با نام نیما به عنوان سامانه‌ای برای نظام یکپارچه سازی معاملات ارزی آشنایی‌ندارند و برخی‌دیگر هم این سامانه را فاقد اطلاعات مناسب برای تعیین نرخ ارز اعلام می‌کنند.

واکنش جالب صرافی‌ها به استفاده از سامانه ارزی نیما
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در حالی که سامانه ارزی جدید بانک مرکزی با عنوان" نیما" (نظام یکپارچه معاملات ارزی) به منظورتسهیل تامین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان از اواخر بهمن ماه آغاز بکار کرده است، استفاده از سامانه ارزی گام مهمی در یکسان‌سازی نرخ ارز می‌تواند باشد ضمن آنکه بهره‌گیری از این سامانه می‌تواند منجر به آرامش در بازار ارز و همچنین یکسان سازی نرخ ارز در آینده شود.

      گفته شده که صرافی‌ها می‌توانند با انتخاب منوی نیما در پایگاه اطلاع رسانی سنا اقدام به مشاهده درخواست‌های خرید، ارائه پیشنهادها و در نهایت نسبت به تامین ارز متقاضیان اقدام کنند، اما با تماس‌هایی که با برخی از صرافی‌های تهران گرفته شد دریافتیم که بسیاری از آنها اصلا با نام نیما به عنوان سامانه‌ای برای نظام یکپارچه سازی معاملات ارزی آشنایی ندارند و برخی دیگر هم این سامانه را فاقد اطلاعات مناسب برای تعیین نرخ ارز اعلام می‌کنند.

    یکی از پرسنل صرافی المپیک در این خصوص  گفت: ما اصلا در جریان این سامانه نیستیم اما دلار و یورو را از نرخ‌های اعلامی بانک مرکزی تعیین می‌کنیم.

    همچنین صرافی پارسی نیز گفت: اسم سامانه را شنیده‌ام اما هنوز این سامانه اطلاعات دقیقی ندارد که بتوان به آن استناد کرد و ما هم از نیما استفاده نمی‌کنیم.

    صرافی دیگری هم گفت: این سامانه هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده و اگر شما توانستید از آن استفاده کنید ما هم می‌توانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی