عصر بازار

مخترع بیت کوین به تقلب ۵ میلیارد دلاری متهم شد

عصر اعتبار- کریگ رایت متهم شده است با عدم رعایت قوانین مالکیت، اموالی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار را به صورت ارزهای مجازی و سایر دارایی‌ها، از یک متخصص امنیت کامپیوتری به سرقت برده است.

مخترع بیت کوین به تقلب ۵ میلیارد دلاری متهم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برادر یکی از همکاران سابق رایت به نام کلایمن که در سال 2013 درگذشت، از رایت که مدعی است در سال 2016 این ارز مبتنی بر کامپیوتر را با نام مستعار ژاپنی ساتوشی ناکاموتو ایجاد کرده است، به دلیل استفاده از قراردادها و امضاهای جعلی برای ثبت اختراع بیت کوین به نام خود، شکایت کرده است.

    خانواده کلایمن در دادخواست خود که در دادگاه پالم بیچ فلوریدا تنظیم شده است، ادعا کرده‌اند که خواستار حق مالکیت بر یک میلیون بیت کوین و تکنولوژی‌های بلاک چینی که کلایمن در طول حیات خود آن‌ها را توسعه داده هستند. ارزش این دارایی‌ها اکنون پنج میلیارد دلار است.

    وکیل خانواده کلایمن در شکایتنامه خود گفته است: کریگ مجموعه‌ای از قراردادها را تنظیم کرد که به او اجازه می‌داد دارایی‌های کلایمن را به حساب‌های خود یا شرکت‌های تحت کنترل خود منتقل کند. 

    احضار سریع رایت که تابعیت استرالیایی دارد و در حال حاضر در لندن سکونت دارد، جهت ارائه توضیحات امکان پذیر نیست. وی همچنین متهم است وظایف شراکت را نقض کرده است و به طرز ناعادلانه‌ای  همکار خود را نادیده گرفته است. هنوز وکیلی از جانب وی برای این پرونده معرفی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی