عصر بازار

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد؛

افزایش سه‌برابری ارائه تسهیلات به هنرمندان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشستی با حضور معاونان و دبیران مناطق هشت‌گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه‌برابر شدن ارائه تسهیلات این صندوق به هنرمندان در سال آینده خبر داد.

افزایش سه‌برابری ارائه تسهیلات به هنرمندان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحسین سیدزاده - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر - دراین نشست که امروز 8 اسفندماه در محل صندوق به منظور اجرای  مصوبات جلسات قبلی مبنی بر تشکیل جلسه مشترک با معاونت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات وابسته برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های  یک سال اخیر صندوق پرداخت و تصریح کرد: در سال جاری هیچ تقاضایی برای دریافت تسهیلات  از  سوی اعضای صندوق اعتباری هنر  بی جواب نمانده به نحوی که در مدت مذکور می‌توان گفت تسهیلات پرداختی از مجموع پرداختی وام‌های سه سال گذشته بیشتر بوده است.

    او همچنین با تاکید بر این تحول در سیستم پرداخت تسهیلات افزود:  پیش‌بینی می‌شود در سال 97 سه برابر امسال تسهیلات وام به اعضای صندوق پرداخت خواهد شد. روند و نحوه تخصیص تسهیلات و وامهای پرداختی به اعضا تغییرات کلی داشته و سعی شده به جد به مطالبات اعضای صندوق در استانها بیشتر از قبل پرداخته شود به نحوی که صندوق اعتباری هنر در تلاش است تا این روند به صورت مکانیزه و به دور از انواع کاغذبازی‌های معمول پیش برود.

    مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تشریح فعالیت های صندوق در زمینه بیمه درمان تکمیلی افراد با اشاره بر اینکه تا پیش از سال 94 سرانه درمان بیمه تامین اجتماعی اعضا از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شد که از آن زمان با قطع این سرانه و تزریق این رقم به بخش بیمه تکمیلی سعی بر ارائه تسهیلات درمانی بیشتر به هنرمندان داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر حدود 22 هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه درمان هستند.

    او در توضیح ارائه خدمات الکترونیک بیمه درمان تکمیلی که از سال جاری با نام "بیمانو" ارائه شده است، تاکید کرد: استفاده از روش بیمانو باعث شده تا در هر لحظه مجموعه ما در جریان نحوه درمان اعضا و رقم پرداختی آنان باشد تا نظارتی کامل و جامع برعملکرد بیمه طرف قرارداد صورت بگیرد، چراکه در گذشته با اینکه یارانه درمان از سوی مجموعه صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شد اما به دلیل وجود اطلاعات در سیستم بیمه و عدم پاسخگویی مستقیم آنان به اعضای صندوق در جهت پیگیری شکایات و درخواست‌های اعضای خود در مقابل بیمه با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه این امر با استفاده از سامانه الکترونیک بیمه درمان تکمیلی (بیمانو) در صندوق اعتباری هنر کاملا مرتفع شده است.

    سیدزاده از سیاست جدید صندوق اعتباری هنر مبنی بر سفرهای هدفمند به استانها گفت: این طرح با تاکید وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی آغاز شده و تا کنون با برگزاری هفت سفر به استانها و شهرستان‌های بزرگ و کوچک در هر استان و دیدار با هنرمندان توانسته‌ایم به ایجاد تعامل بیشتر با هنرمندان دست یابیم. ضمن آنکه این امر باعث شده تا توجه بیشتری به هنرمندان استان‌ها به ویژه نقاط محروم صورت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی