عصر بازار

سفیرایران:

انتظار می رود روابط تهران و پاریس در بخش کشاورزی گسترش یابد

عصر اعتبار- سفیر ایران در فرانسه دردیدار بانمایندگان شرکت ها وفعالان اقتصادی استان مرکزی گفت:«با توجه به شرایط مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری توسعه بیشتری یابد.»

انتظار می رود روابط تهران و پاریس در بخش کشاورزی گسترش یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، سفیر ایران اظهار داشت: «استفاده از ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفا می نماید بویژه اینکه بستر همکاری های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای 4 تفاهمنامه همکاری تائید کننده این موضوع است».

    سفیر ایران در فرانسه تاکید کرد:«با توجه به افزایش سطح روابط اقتصادی دو کشور در دوره کوتاه بعد از برجام و رسیدن آن به بیش از سه و هشت میلیارد یورو در سال 2017 زمینه های ارتقای همکاری ها در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری فراهم شده است و سفارت آماده کمک به تحقق ظرفیت های استانی می باشد».
    در ادامه این نشست، حامد امینی مصلح آباد نائب رئیس اتاق بازرگانی اراک ضمن اشاره به برنامه سفر این هیات در پاریس و بازدید از نمایشگاه کشاورزی و دامپروری اظهار داشت:«در مذاکره با شرکت های فرانسوی در نمایشگاه پاریس قرار شد در زمینه اصلاح نژاد دام و برگزاری دوره های آموزشی با طرف های فرانسوی همکاری نمائیم».
    در ادامه جلسه نمایندگان شرکت های حاضر در جلسه به تشریح فعالیت های اقتصادی خود در زمینه محصولات غذایی، بسته بندی و کشاورزی پرداختند.
    هیات اتاق بازرگانی استان مرکزی متشکل از 28 شرکت از بخش های خصوصی از 5 تا 10 اسفند در چارچوب شرکت در نمایشگاه بین المللی کشاورزی و دامپروری پاریس و گفتگو با بخش خصوصی و مقامات وزارت کشاورزی فرانسه به پاریس سفر نموده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی