عصر بازار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد:

صدور «شناسنامه‌» مدت حضور مددجویان در کمیته‌امداد

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به تهیه شناسنامه برای مشخص کردن مدت زمان حضور مددجویان در کمیته امداد گفت: تنها افرادی مانند سالمندان یا بیماران صعب العلاج باید تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد باشند و حضور افراد توانمند باید با برنامه‌ریزی مدت دار باشد.

صدور «شناسنامه‌» مدت حضور مددجویان در کمیته‌امداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فاطمه رهبر با اشاره به پایش 90 هزار خانوار توانمند شده تحت پوشش تا دی ماه امسال، افزود: روند پالایش این خانوارها در حال حاضر  به پایان رسیده چرا که کمیته امداد در سال جاری به اهداف خود رسیده است. براساس آمارهای به دست آمده نیز تفاضل ورود و خروج مددجویان به کمیته امداد 100 هزار  خانوار در سال 96 بوده است.

    وی در ادامه تصریح کرد: همزمان با خروج افراد توانمند شده تحت پوشش کمیته امداد تعدادی پشت نوبتی نیز وارد شدند. در حال حاضر آمار دقیقی از پشت نوبتی‌ها وجود ندارد ،این در حالیست که اعلام عمومی باعث می‌شود افرادی که سطح نیاز کمتری دارند نیز به کمیته امداد مراجعه کنند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد منتظر است تا برای برنامه‌ریزی‌های بودجه استانی و پرداخت آنها مصوبات مجلس نهایی شده و به تایید شورای نگهبان برسد، اظهار کرد: انجام روند خروج و پالایش مددجویان به معنای قطع رابطه آنها با کمیته امداد نیست بلکه تنها مستمری این افراد قطع می‌شود و بقیه خدمات مانند پوشش ایتام، طرح محسنین، حامی یابی، اختصاص وام، درمان و ...به آنها پرداخت خواهد شد. حتی کمک های موردی نیز سر جای خودش است.

    رهبر با بیان اینکه کمیته امداد برای سال آینده برنامه ریزی کرده است تا ورود، خروج و نگه داشت مددجویان بر اساس یک رویه روتین و به شکل «دائمی» نباشد، تصریح کرد: کمیته امداد جای برخی افراد مانند سالمندان و بیماران صعب العلاج و ...است تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد باقی بمانند اما عده‌ای که توانمندند باید بر اساس برنامه ریزی‌های مدت‌دار تحت پوشش کمیته امداد باشند. در حال حاضر درحال تهیه شناسنامه های مدت دار برای آنها هستیم تا ابتدا و انتهای ورودشان به کمیته امداد مشخص شود و بعد از کمک‌های حمایتی بتوانند با توانمند شدن خارج شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی