عصر بازار

مشاور فناوری‌های نوین وزیر ارتباطات؛

بیت کوین محدودیت دارد

عصر اعتبار- مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیت کوین محدودیت دارد، گفت:در حال حاضر ۱۴۰۰ پول دیجیتالی وجود دارد و هر روزه به تعداد این پول‌های فعال اضافه می‌شود.

بیت کوین محدودیت دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، امیر حسین دوایی مرکزی،  در همایش رگولاتوری و رمز ارزها درباره پول‌های دیجیتالی رمز نگاری شده که در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، گفت: موضوع بلاک چین و ارزهای مجازی رمزینه از مسائل مهم در دنیای امروز فناوری هستند و در بحث اینترنت اشیا از اهمیت بالایی برخوردارند و باید به آن‌ها توجه شود.

    وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کاربردهای بلاک چین مبتنی بر ارز رمزها نیست و برای موارد دیگری استفاده می‌شود. بلاک چین می‌تواند چالش اعتماد در فضای تکنولوژی را سر و سامان دهد و اعتماد سازی در تعاملات ایجاد کند.

    دوایی با اشاره به پول‌های دیجیتالی اظهار داشت: در حال حاضر 1400 پول دیجیتالی وجود دارد و هر روزه به تعداد این پول‌های فعال اضافه می‌شود. یکی از نمونه ارزهای مجازی ریپل است که برای فضای سازمانی مزایای مناسبی دارد.

    مشاور فناوری‌های نوین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که بیت کوین دارای محدودیت‌هایی است، گفت: مصرف انرژی بالا برای استخراج پول‌های دیجیتالی باعث تخریب محیط زیست می‌شود و مصرف بالای انرژی از مخاطرات پول‌های دیجیتالی به منظور تصدیق است؛ همین مسئله باعث شده تا ارزهای دیجیتالی جدید به دنبال راه‌حل‌هایی برای آن باشند.

    دوایی تاکید کرد: مشکل نقدینگی مشکل بیت کوین است؛ در حقیقت اگر حجم زیادی بیت کوین داشته باشید، نمی‌توانید آن را به پول تبدیل کنید. همچنین بازار سفته بازی از مخاطرات بازار بیت کوین است، ‌برخی برای افزایش قیمت‌ها تعداد بالایی بیت کوین می‌خرند و در نتیجه قیمت‌ها صعودی می‌شود.

    مشاور وزیر ارتباطات در فناوری‌های نوین اظهار داشت : یک بحث مهم که باید ایجاد شود، ارتباط پول‌های دیجیتالی با پول‌های واقعی است. در واقع پشت پول واقعی یک پشتوانه است و باید برای پول‌های دیجیتالی یک پشتوانه ایجاد شود.

    وی ادامه داد:  وزارت ارتباطات برای بحث چالش احراز هویت با بستر بلاک چین اقداماتی انجام داده است.

    دوایی تاکید کرد: اگر امکانات برای قانونی شدن بستر پول‌های دیجیتالی ایجاد شود، عده‌ای پولدار می‌شوند و رشد اقتصادی ایجاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی