عصر بازار

جانشین معاون فنی پلیس فتا :

کلاهبرداری و پولشویی زمینه های تهدید ارز رمزها است

عصر اعتبار- جانشین معاون فنی پلیس فتا اعلام کرد : ارز رمزها زمینه ای برای جرم، کلاهبرداری، پولشویی هستند که می توان این موارد را تهدیدی برای استفاده از این ارزها عنوان کرد.

کلاهبرداری و پولشویی زمینه های تهدید ارز رمزها است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سرهنگ علی محمد رجبی در اولین کنفرانس رگولاتوری بلاک چین و رمز ارزها، درباره چالش ها و راهکارهای ارزهای رمزنگار، اظهار داشت: پلیس فتا دو وظیفه مهم از جمله ضوابط قضایی و امنیت عمومی دارد که اگر از جنبه امنیت عمومی به این ارزها نگاه کنیم، این پول ها زمینه و ابزاری برای جرم و انگیزه ای برای جرم های جدید است.

    وی با بیان اینکه،  طی 5 سال اخیر با رشد فناوری رو به رو بودیم که هم زمان جامعه نیز با تحول مواجه است و جرم نیز همراه با این تحولات، تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این ارزها زمینه ای برای ایجاد جرم است، نیازمند قانون گذاری و رگولاتوری جدی هستیم.

    جانشین معاون فنی پلیس فتا در ادامه افزود: به عنوان مثال بحث موسسات مالی اعتباری غیرمجاز که اخیرا تبعات اجتماعی زیادی به همراه داشت و بخشی زیادی از جامعه مطالبه سرمایه خود را داشتند.

    رجبی ادامه داد: در شرایطی که رشد فناوری با روندی رو به رشد و سرعت در حال حرکت است، آیا مردم از پلیس به عنوان یک نهاد قانون گذاری انتظار تذکر موارد امنیتی را دارند.

    وی خاطر نشان کرد: پس اگر این تکنولوژی بدون آموزش و ریل گذاری صحیح رواج پیدا کند، به طور حتم تبعاتی بدی خواهد داشت.

    جانشین معاون فنی پلیس فتا با اشاره به اینکه به دلیل ساختار حاکمیتی کشور، باید حمایت از مردم که از جمله ارکان اساسی کشور هستند ،مورد توجه قرار گیرد، گفت: ارز رمز ها زمینه ای برای جرم، کلاهبرداری، پولشویی و استخراج متقلبانه است که می توان این موارد را تهدیدی برای استفاده از این ارزها عنوان کرد.

    وی درباره پیشنهادهای پلیس فتا نسبت به تعیین تکلیف ارز رمزها، توضیح داد: مواردی از جمله تعیین تکلیف صرافی های آنلاین، پیاده سازی زیرساخت های احراز هویت، تجدید مجازات و افزایش سخت گیری ها در این زمینه و همچنین افزایش آگاهی های اجتماعی از جمله موارد مهم برای تعیین تکلیف این ارزها است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی