عصر بازار

پررنگ شدن سکه و سپرده ۲۰ درصدی در اخبار این هفته بانک ملی ایران

عصر اعتبار- موضوع فروش اوراق گواهی سپرده ۲۰ درصدی و پیش فروش سکه این هفته در اخبار بانک ملی ایران بسیار پربازدید بود. با این حال اخبار بانک از حوزه مسئولیت های اجتماعی و نیز روابط خارجی بی نصیب نبودند.

پررنگ شدن سکه و سپرده ۲۰ درصدی در اخبار این هفته بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، فروش بیش از 270 هزار فقره اوراق سپرده 20 درصدی در بانک ملی ایران

     

    در هشت روز نخست آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده 20 درصدی، 270 هزار و 724 فقره از این اوراق در واحدهای بانک ملی ایران فروخته شده است.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مبلغ این اوراق بیش از 276 هزار و 133 میلیارد ریال بوده است.

    دکتر محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز پیش از این اعلام کرد: 20 درصد از مجموع اوراق با سود 20 درصد فروخته شده در نظام بانکی متعلق به بانک ملی ایران است.

    رئیس کل بانک مرکزی نیز از فروش 101 هزار میلیارد تومان اوراق سپرده ریالی 20 درصدی در شش روز نخست خبر داده بود.

    فروش اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ٢۰ درصدی از 28 بهمن ماه آغاز شده و تا ١۰ اسفندماه ١٣٩٦ ادامه خواهد یافت.

     


    جذب 20 درصد اوراق گواهی سپرده های 20 درصدی توسط بانک ملی ایران

     

    مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: حدود یک پنجم گواهی های سپرده هاى 20 درصدی که با مجوز بانک مرکزی منتشر شده در بانک ملی ایران جذب شده است بدون اینکه تبلیغاتى داشته باشیم و این نشان می دهد اعتماد مردم به این بانک هر روز بیشتر می شود.

    دکتر محمد رضا حسین زاده در هجدهمین همایش سراسری حراست  این بانک ،اجرای طرح های بزرگ مانند کارت سکه، ورود و به کارگیرى دستگاه های پیشرفته و مدرن  بانکداری الکترونیک، طرح ویژه مسکن و برگزاری موفقیت آمیز ملی شو و معرفى سرویس ها و تجهیزات به روز و کارآمد را از اقدامات اساسی بانک ملی ایران برای افزایش ضریب نفوذ آن در میان مردم دانست و گفت: امروز مهمترین اولویت کشور تولید و اشتغال است و بانک ملی ایران نیز تمام توان خود را در این بخش متمرکز کرده است.

    مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه برجام ،گشایش های قابل توجهی در کشور ایجاد کرد، افزود: اما راه پیشرفت کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی است.

    وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط حفاظت و حراست از منابع بانکی به کلی تغییر کرده و همه تراکنش ها در بانک ملی ایران به صورت لحظه ای و آنلاین رصد و نظارت می شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه سبد محصولات بانک ملی ایران هر روز گسترده تر می شود، گفت: امروز بانک ملی ایران به لنگرگاه نظام بانکی تبدیل شده و سوپرمحصول ها و  ابزارهایی مانند بام و بله از سطح عمومی محصولات موجود چند پله بالاتر است.

    حسین زاده افزود: به زودی خدمات تازه ای از بانک ملی ایران را بر روی کارت ملی هوشمند ارایه خواهیم کرد که تحولی جدی در زندگی روزمره مردم است.

    وی همچنین با بیان این که انتقاد و پیشنهاد پذیرفتى است اما دروغ پراکنی مغرضانه علیه بانک، خدمات و کارکنان  آن قابل قبول نیست، گفت: انتشار دو فیلم جعلی اخیر نه تنها لطمه ای به اعتبار بانک نزد، بلکه نشان داد تنه تنومند درخت بانک ملی ایران از این ضربات صدمه نمی بیند و مردم بى اعتنا به این گونه روش هاى مخرب ،  راه خود را که همانا اعتماد و اطمینان به بانک ملى است ،طى مى کنند .

    در ادامه این همایش، مدیر امور حراست، رییس اداره کل حراست و جمعی از مدیران و کارکنان این بخش نیز نظرات خود را پیرامون موضوعات مرتبط مطرح کردند. همچنین کارکنان برتر حوزه حراست در پایان این همایش تقدیر شدند.


    توسعه خدمات بانک ملی ایران با ارس بانک اسپانیا

    غلامرضا پناهی عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با لوئیس کاسادو مدیر عامل و مانوئل گریجوتا مدیر تجاری ارس بانک اسپانیا دیدار و گفت وگو کرد.

    در این دیدار پناهی با اشاره به پتانسیل ویژه بانک ملی ایران در ارائه خدمات موثر به تجار ایرانی واسپانیایی به منظور دریافت خدمات و فراهم نمودن زمینه های لازم جهت سرمایه گذاری داخلی وخارجی، به ایجاد بسترهای های لازم  برای توسعه روابط کارگزاری میان بانک ملی ایران و ارس بانک اشاره کرد.

    پناهی افزود: مسلماً با توجه به اینکه مشتریان بانک ملی ایران از اعتبار ویژه ای نزد این بانک برخوردارند، حمایت از فعالان تجاری نیازمند پشتیبانی های لازم از سوی ارس بانک به خصوص در زمینه پذیرش اعتبار اسنادی از سوی آن بانک به نفع صادر کنندگان ایرانی  به کشور اسپانیا است.

    همچنین وی توسعه فعالیت در زمینه دریافت تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت، خرید و فروش ارز و ضمانتنامه های ارزی را مورد توجه و تاکید قرار داد.

    کاسادو نیز ضمن تقدیر از روابط کارگزاری و تعاملات میان دو بانک، حجم فعالیت ارزی میان دو بانک را رو به افزایش توصیف و خاطر نشان کرد: در سال های اخیر ارس بانک توانسته است روابط و تعاملات با بانک ها و شرکت های ایرانی را به سطح قابل توجهی ارتقا بخشد .ظرفیت صادرات و واردات میان دو کشور بالاتر از سطح کنونی است و بانک ها در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کنند. وی گفت: زمینه های لازم برای اعطای تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت فراهم شده و ارس بانک آماده مذاکره در این زمینه است.

    لازم به ذکر است در این جلسه روسای ادارات کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل و ضمانتنامه های ارزی بانک ملی ایران نیز حضور داشتند.

    در پایان جلسه، مدیر عامل  و مدیر تجاری ارس بانک به اتفاق عضو هیات مدیره از موزه بانک ملی ایران، بازدید کردند.


    کمپین حمایت از کودکان نیازمند درمان با شعار «کودکان، فردای ایرانند»

    بانک ملی ایران در ادامه ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، در کمپین حمایت از کودکان نیازمند درمان با طرح «کودکان، فردای ایرانند» مشارکت کرده است.

    «کودکان، فردای ایرانند» طرح مشترک بانک با موسسه خیریه زنجیره امید است. این موسسه از پاییز سال گذشته ساخت یک بیمارستان 540 تختخوابی در منطقه جوادیه تهران در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع را با هدف فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال بی بضاعت و نیازمند کلید زده است.

    این بیمارستان با مشارکت خیرین جامعه برای رسیدگی به کودکان و نوجوانان دارای بیماری های قلبی، ارتوپدی و ناهنجاری های ترمیمی تاسیس می شود.

    سالانه هزاران کودک با بیماری های مادرزادی مختلف در ایران متولد می شوند. تولد 10 هزار نوزاد با بیماری های ارتوپدی، پنج هزار نوزاد با مشکلات ترمیمی و 16 هزار نوزاد با عارضه قلبی، بانک ملی ایران را بر آن داشت که به این حوزه ورود کند.

    ساخت چنین بیمارستانی بسیار پرهزینه بوده و طبیعی است که تامین مالی این اقدام از توان یک یا چند نفر بر نمی آید. بانک ملی ایران با شعار «کودکان، فردای ایرانند» در معرفی این اقدام پیش قدم شده است، تا با کمک خیرین تجهیز و ساخت آن به نتیجه برسد. در حال حاضر هزینه های ساخت بیمارستان به ازای هر تخت معادل شش میلیارد ریال برآورد می شود.

    نیکوکاران علاقه مند به مشارکت در این طرح می توانند از طریق لینک http://donate.zanjirehomid.com/ برای واریز کمک های نقدی خود استفاده کنند.

     


    راه اندازی سیستم پشتیبانی تلفنی از «بله»

     

    پیام رسان «بله» امکان تازه ای را برای ارتباط با مخاطبان خود ایجاد کرده است.

    به ‌منظور افزایش سرعت رسیدگی به سوالات کاربران و همچنین افزایش سطح رضایتمندی آنها، سیستم پشتیبانی تلفنی «بله» راه‌اندازی شده و مخاطبان می‌توانند از شماره تلفن 83386 به این منظور استفاده کنند.

    این سامانه تنها به منظور رسیدگی به مسائل کاربران است، اما کماکان پیشنهادها یا نظرات مخاطبان از طریق آیکون «پشتیبانی» در بخش «ویترین» این پیام رسان دریافت خواهد شد.

     


    بهره برداری از چند طرح صنعتی در آذربایجان غربی با حمایت مالی بانک ملی ایران

     

    تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان غربی با حمایت مالی بانک ملی ایران به بهره برداری رسید.

    شرکت آترا ارتوپد (تولیدکننده ایمپلنت های پزشکی و تجهیزات بیمارستانی) و شرکت سرام نمای آذربایجان (تولیدکننده پکیج های گازی دیواری) از جمله واحدهایی هستند که با حمایت این بانک و با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، رییس اداره امور شعب و جمعی از مسئولان ارشد این استان مورد بهره برداری قرار گرفته اند.


    تقدیر از 25 رئیس شعبه موفق بانک ملی ایران

    در هشتمین گردهمایی رؤسای موفق شعب سیستم بانکی، 25 رئیس شعبه موفق بانک ملی ایران مورد تقدیر قرار گرفتند.

    این همایش با شعار «راهکارهای نوین در ارزیابی عمکلرد شعب» به همت موسسه عالی آموزش بانکداری و با حضور مدیران ارشد نظام بانکی از جمله فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی، محسن خوش طینت رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور و رؤسای برگزیده شعب بانک ها و موسسات اعتباری کشور برگزار شد.

    همایش رؤسای موفق شعب بانک های کشور همه ساله به همت مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران و با هدف قدردانی و تکریم رؤسای موفق شعب بانکی سراسر کشور، انتقال تجربه و دستاوردهای موفق این مدیران و دستیابی به آخرین فناوری ها و نوآوری های عرصه بانکی و دیدگاه های مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار می شود.

     


    پیش فروش 302 هزار قطعه سکه طی 8 روز در بانک ملی ایران

     

    طی هشت روز نخست پیش فروش سکه، 302 هزار و 511 قطعه سکه توسط متقاضیان در واحدهای بانک ملی ایران پیش خرید شده است.

    از روز 28 بهمن ماه که این طرح به دستور بانک مرکزی آغاز شده تا پایان روز هفتم اسفند ماه، شش هزار و 858 درخواست پیش خرید سکه در بانک ملی ایران ثبت شده است.

    62 هزار و 785 قطعه سکه به صورت شش ماهه و 239 هزار و 726 قطعه سکه به صورت یکساله پیش خرید شده است.

    همچنین از چهارم آذر ماه که حراج سکه در بانک کارگشایی آغاز شده تا پایان روز گذشته بیش از 352 هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار آزادی به فروش رفته که حدود 205 هزار قطعه آن سکه تمام بهار آزادی بوده است.


    مدیرعامل بانک ملی ایران: برای توسعه کشور باید نگاه به بانک های بزرگ تغییر کند

    مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه امروز با وجود تسهیلات تکلیفی و یا تعهدات سنگین بانک های بزرگ و دولتی ، قوانین نظارتى بر همه بانک ها یکسان است، گفت: برای اصلاح نظام بانکداری کشور باید نگاهمان را به این نظام تغییر داده و اصلاح کنیم.

    دکتر محمدرضا حسین زاده در هفتمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید و پنجمین چشم انداز اقتصاد ایران در سال 97 که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی بانک ها علی رغم مشکلات بسیار خدمات ارزشمندی را  به کشور ارایه کردند، گفت: در هر بخشی که کارخانه و یا واحد تولیدی افتتاح شده است، بانک ها  حضور داشتند و حتی در زمینه ارتقای وضعیت معاش مردم در قالب ارایه تسهیلات خرد نیز فعال بودند.

    وی با بیان اینکه بانک ها درآمد مشخصی دارند و این درآمد شامل سود تسهیلات و کارمزد خدمات بانکی می شود، اظهار کرد: در کشور ما نرخ سود تسهیلات بانک ها 18 درصد، نرخ اوراق گواهی سپرده های بانکی 20 درصد و نرخ کارمزد خدمات بانکی صفر است. خروجی این نظام مشخص است و قطعا بانک ها با مشکل مواجه خواهند بود.

    حسین زاده ادامه داد: امروز برخی بانک ها شروع به دریافت کارمزد 25 تومانی در ازای ارایه خدمات خود به مشتری کرده اند اما با مخالفت هایی مواجهند در حالی که هزینه واقعی خدمات بانکی 400 تومان است بنابراین باید نگاهمان به بانکداری اصلاح شود.

    وی با بیان اینکه امروز بانک های دولتی باید علاوه بر ارایه تسهیلات با قیمت ارزان و خدمات دهی با کارمزد صفر درصد بیش از همه نیز سود سپرده پرداخت کنند، تاکید کرد: بانک های دولتی تکالیف و وظایف سنگینی در ارتباط با تولید و اشتغالزائى دارند در حالی که قوانین نظارتی  بر همه بانک ها نگاه یکسانی دارد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور باید نگاهمان را به بانک های بزرگ نیز تغییر دهیم، عنوان کرد: بسیاری از شعب بانک های دولتی زیان ده هستند  چرا که در مناطق کم برخوردار تاسیس شده اند؛ مناطقی که بانک های کوچکتر و یا خصوصی به هیچ عنوان به خدمات دهی این گونه مناطق رضایت نمی دهند.

     


    کانال ایجاد کنید، عضو بگیرید و جایزه ببرید

     

    بانک ملی ایران به 12 کانال دارای بیشترین عضو در پیام رسان «بله» جوایز ارزنده ای اهدا خواهد کرد.

    پیام رسان بله پیام رسانی ساخت نخبگان کشور است که با حمایت بانک ملی ایران در حال توسعه است. این پیام رسان در کنار قابلیت های منحصر به فردی که در بخش ارتباطی خود دارد، انجام عملیات بانکی را برای افراد تا حد زیادی راحت کرده است.

    بانک ملی ایران برای حمایت از این پیام رسان جشنواره ای با عنوان کانال های برتر برگزار کرده است که در آن به 12 کانالی که بیشترین عضو را دارند هدایای ارزنده ای  به شرح زیر اهدا خواهد کرد.

    _ کانالی که بیشترین عضو را داشته باشد برنده 200 میلیون ریال.

    _ دومین کانال پر عضو برنده 100 میلیون ریال.

    _ 10 جایزه 30 میلیون ریالی به قید قرعه بین صاحبان کانال هایی که اعضای آنها بیشتر از سه هزار عضو باشد اهدا خواهد شد.

    افرادی که علاقه مند هستند در بستر بله کانال ایجاد کرده و بر روی آن فعالیت نمایند، تا 18 اسفند ماه فرصت ایجاد کانال و عضو گیری را دارند.

    در حال حاضر بیش از 50 سایت و رسانه خبری بر روی این پیام رسان کانال ایجاد کرده و در آن فعالیت می کنند که بعضی از آنها را می توانید بر روی ویترین در این پیام رسان مشاهده نمایید.

    کانالی که تا کنون توانسته است بیشترین عضو را در بستر بله جذب کند در حال حاضر بیش از 55 هزار و 770 نفر عضو دارد و 24 کانال هستند که بیشتر از 3 هزار نفر را توانسه اند عضو خود کنند.

    بله پیام رسانی است که برای افرادی که آن را نصب می کنند جذابیت های مالی زیادی در کنار ویژگی ارتباطی خود دارد؛ پرداخت قبض موبایل، خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو و پرداخت عوارض خروج از جمله خدمات بانکی است که اکنون بر روی پیام رسان «بله» ارائه می شود.

    به ویژه با توجه به مشکلات امنیتی که ussd  ها دارند و هشدار های امنیتی که بانک مرکزی درخصوص عدم امنیت آنها برای استفاده کاربران تکرار می کند، بله می تواند بستر مناسبی باشد که کاربران با امنیت خاطر کامل از آن استفاده کنند.

    همچنین چسباندن متن طولانی به عکس بدون نیاز به کمک گرفتن از ربات و همچنین انتقال مالکیت کانال و یا گروه از برتری های" پیام رسان بله نسبت به سایر پیام رسان ها است که در کنار سایر خدمات آن می تواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.


    افتتاح شعبه کافی الملک بانک ملی ایران در شبستر آذربایجان شرقی

    شعبه کافی الملک بانک ملی ایران زیر نظر حوزه شبستر در استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ، مسئولان اداره امور شعب استان و جمعی از مسئولان محلی و مشتریان افتتاح شد.

    در این مراسم محمد سلطانی رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی، با ارائه آمار منابع و مصارف منطقه شبستر ، به نقش بانک ملی ایران به عنوان محور سازندگی در منطقه تاکید کرد.

    وی با اشاره به اقدامات بانک در پرداخت تسهیـلات مختـلف به خصـوص تسهیـلات رونـق تولیـد، ازدواج و خـود اشتغالـی ، به تشریح خدمات الکترونیکی بانک ملی ایران به ویژه سامانه های بام و بله پرداخت.


    بخش آنژیوگرافی بیمارستان بانک ملی ایران در مدار خدمت رسانی

    با پیگیری های صورت گرفته اولین آنژیوگرافی به طور رسمی در بیمارستان بانک ملی ایران اجرایی شد.

    با راه اندازی این بخش، امکان تشخیص گرفتگی های عروق اندام های بدن و باز کردن گرفتگی آنها، ارائه خدمات آنژیوپلاستی و بررسی و تشخیص الکترو فیزیولوژی قلب به سهولت و در کمترین زمان با وجود متخصصان و پزشکان برجسته برای بیماران در بیمارستان امکان پذیر شده است.

    این بخش نوساز یکی از استانداردترین بخش‌های بیمارستان است که با زیربنای 1100 متر مربع با نصب تجهیزات مورد نیاز احداث و به بهره برداری رسید.

    حسینعلی سخندان، مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران بهره برداری از این بخش را گامی اساسی و مهم برای تشخیص بیماری های قلبی - عروقی عنوان و اضافه کرد: در صدد هستیم، به زودی با ایجاد زیر ساخت های لازم، بخش های پیشرفته تر و مجهزتری در بیمارستان ایجاد شود.

     


    عزم جدی وزیر اقتصاد برای اجرای واقعی اصل 44

     

    در جلسه اخیر هیات واگذاری به ریاست دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، واگذاری 34 بنگاه دولتی به ارزش بیش از شش هزار میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت.

    این اقدام که بیانگر عزم جدی دولت به ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی این امر است، تاثیر مهمی در شتاب بخشی به اجرای اصل 44 دارد و با استقبال خوب بخش خصوصی رو به رو شده است.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در پست تلگرامی خود درخصوص این اتفاق خجسته نوشته است:

    "امروز برای واگذاری 34 بنگاه دولتی به بخش خصوصی تصمیم گیری شد، این یعنی دولت بر سر وعده ای که به مردم داده بود: (واگذاری کارها به صاحبان کسب و کار و عدم رقابت دولت با مردم) ایستاده است.

    امیدم به روزی ست که بخش خصوصی ایران همچون کشورهای توسعه یافته، محور اقتصاد و دولت فقط محوری ناظری منصف و عادل باشد نه رقیبی برای کارآفرینان. البته با وجود هزاران مانع و مقاومت درونی و بیرونی، این راه همراهانی صبور و استوار می خواهد خداراشکر که دولت مرد میدان است و کارآفرینان به زودی گواهی خواهند داد که خصوصی سازی واقعی اتفاق افتاده است. "

     


    حراست، حافظ اموال مردم در بانک ملی ایران است

     

    مدیر امور حراست بانک ملی ایران به مردم اطمینان داد که دارایی های آنها نزد این بانک با چشمان بینای حراست حفظ می شود.

    علی عبدالله زاده در هجدهمین همایش سراسری حراست این بانک که با حضور معاون اداره پولی و بانکی وزارت اطلاعات و نیز معاون سازمان حراست کل کشور برگزار شد با بیان اینکه وظیفه اصلی حراست، حفظ و نگهداری دارایی های مشتریان است، اظهار کرد: بانک ملی ایران برآمده از بطن مردم و متعلق به مردم است و حفاظت از آن وظیفه قطعی ماست.

    وی با اشاره به اینکه دارایی های بانک ملی ایران در سراسر کشور و حتی خارج از مرزها وجود دارد، ادامه داد: چشم تیزبین حراست کوچکترین این اموال را زیرنظر دارد و اجازه نخواهد داد احدی به آنها دست درازی کند.

    وی ادامه داد: بانک ملی ایران علاوه بر اینکه از مشتریان می خواهد به ادعاهای واهی علیه بانک توجه نکنند، علیه شایعه پراکنان نیز اقدامات مقتضی انجام خواهد داد.

    به گفته عبدالله زاده، رویکرد مثبت مشتریان به بانک ملی ایران از عدم توجه آنها به فضاسازی های منفی حکایت دارد، چرا که مردم،بانک ملی ایران را از خود می دانند و به فرزندانشان در این مجموعه اطمینان دارند.

    مدیر امور حراست بانک ملی ایران با اشاره به اینکه یکی از وظایف حراست شناسایی آسیب های موجود در سیستم است، ادامه داد: باید با همکاری واحدهای نظارتی ضمن پیشگیری به موقع از هرگونه تخلف و تعرض به بیت المال ،این موسسه عظیم اقتصادی را از هرگونه آسیبی مصون کنیم.

    وی همچنین اعلام کرد: ستاد خبری حراست بانک ملی ایران به صورت شبانه روزی در زمینه های مختلف آماده دریافت  نظرات و پیشنهاد های مشتریان و همکاران است.

     


    اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"

     

    بانک ملی ایران با توجه به افزایش سطح عملیات بانکی در ایام پایانی سال، به منظور ارتقای سطح ایمنی کارت ها و در ادامه توصیه‌های قبلی این بانک مبنی بر رعایت نکات ایمنی در خصوص نگهداری و کاربری کارت‌ها به مشتریان اطلاعیه ای را به این شرح صادر کرد.

    نظر به فرارسیدن ایام پایانی سال و بالارفتن حجم عملیات بانکی از سوی مشتریان محترم، بهتر است دارندگان کارت های بانکی به منظور افزایش سطح امنیت، تغییر رمز اول و دوم اینترنتی خود را به صورت  دوره ای، همواره انجام دهند.


    گام مشترک بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال برای ارایه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی

    تفاهمنامه مشترک بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور برای ارایه خدمات بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در راستای تحقق دولت الکترونیک و اجرای سیاست های برنامه پنجم و ششم توسعه کشور امضا شد.

    دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک در مراسم انعقاد این تفاهم نامه که با حضور برات کریمی و مسعود خاتونی اعضای هیات مدیره، حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور جزو سازمان های قدیمی کشور محسوب می شوند، گفت: ثبت احوال کشور اکنون یکی از سازمان های پیشرو در کشور است که هویت ایرانیان مدیون این سازمان است و همکاری این سازمان با بانک ملی ایران می تواند برای کشور بسیار مفید واقع شود.

    وی تصریح کرد: زیرساخت های بانک ملی ایران به ویژه در بخش بانکداری الکترونیک بسیار قوی و مدرن است و می توانیم از ظرفیت های بانک در راستای تحقق اهداف سازمان ثبت احوال استفاده کنیم.

    حسین زاده اظهار کرد: یکی از محصولات خوب سازمان ثبت احوال کشور، کارت هوشمند ملی است و تمام همت بانک ملی ایران نیز این است که علاوه بر بانکداری الکترونیک، تمامی سرویس های خود را نیز دیجیتالی کند.

    مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: در این بانک حدود 60 میلیون حساب بانکی داریم که با پالایش حساب ها، حدود 40 میلیون نفر در بانک ملی ایران حساب دارند و بهره برداری از خدمات بانکی روی کارت هوشمند ملی در این بانک می تواند زمینه بهره مندی گستره وسیعی از جمعیت کشور از این خدمت را فراهم کند.

    حمید درخشان نیا معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه پایگاه جمعیت کشور اکنون مهم ترین و عظیم ترین پایگاه اطلاعات هویتی هموطنان است، گفت: اکنون تقریبا تمامی دستگاه های دولتی و حتی بخش های خصوصی در 200 هزار نقطه کشور به صورت آنلاین و برخط می توانند اطلاعات هویتی مورد نیاز خود را از این پایگاه دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه در هر ثانیه حدود شش هزار استعلام از این پایگاه پاسخ داده می شود، افزود: با توجه به اینکه اجرای پروژه کارت هوشمند ملی یک موضوع ضروری برای تحقق دولت الکترونیک است، بنابراین آمادگی لازم برای همکاری با تمامی دستگاه های اجرایی از جمله بانک ملی ایران در این زمینه وجود دارد.

    رییس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: اکنون زیرساخت های استفاده از کارت هوشمند ملی در دستگاه های خودبانک(VTM) و خودپرداز فراهم شده است و آمادگی لازم برای تامین نیازهای دستگاه های اجرایی در این بخش توسط سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد.

    وی برداشت وجه نقد، امکان افتتاح حساب و حواله وجه از طریق کارت های هوشمند ملی را سه خدمت بانکی قابل ارایه در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: در این کارت ها اثر انگشت و امضای الکترونیکی لحاظ شده و می توان از این امضا در بسیاری از امور بهره برد.

    درخشان نیا آمار تولید کارت های هوشمند ملی را تا امروز معادل 35 میلیون کارت عنوان کرد و گفت: قرار است در سال آینده 60 میلیون ایرانی بالای 18 سال سن از این کارت ها بهره مند شوند.

    وی ظرفیت تولید کارت هوشمند ملی در کشور را نیز 2.5 میلیون کارت در ماه اعلام و اضافه کرد: اکنون برای 60 درصد افراد کارت هوشمند ملی صادر شده و استقبال از این کارت ها توسط مردم بسیار مناسب بوده است به طوری که تنها در دو ماه دی و بهمن سال جاری حدود هفت میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

    همچنین حمید پارسایی معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در زمینه کاربردی سازی کارت هوشمند ملی یکی از بانک های پیشرو بوده است، عنوان کرد: امیدواریم از اوایل سال آینده این کارت ها در شعب بانک ملی ایران به بهره برداری برسد.

     


    حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است

    عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران اعتبار و خوش نامی این بانک در فضای داخل و خارج کشور را درخشان توصیف کرد و گفت اهمیت این بانک در اقتصاد کشور مشخص است و اعتبار و خوش نامی آن مدیون روند رو به جلوی حرکت تمامی واحدهای بانک است. بانک برای تداوم خود با وجود دولتی بودن باید به سمت سودآوری معطوف شود.

    غلامرضا پناهی در بازدید از شعبه سعدی این بانک، اظهار کرد: حمایت از تولید ملی وتجارت خارجی کشور جزو تکالیف بنیادین بانک است.

    وی افزود: از جمله اولویت های کنونی، ارتقای کیفیت خدمات و بهره گیری از تکنولوژی درنوآوری و ایجاد محصولات جدید، اخذ کارمزد و افزایش سهم درآمدهای غیر مشاع بانک در جهت پوشش بخشی از هزینه های بانک است. همچنین جذب و ایجاد رضایتمندی مشتریان به وسیله نیاز سنجی و راهنمایی آنها به سمت بهره گیری از خدمات و محصولات در حوزه های ارزی یا اعتباری مطابق با ظرفیت آنهاست.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ابزار داشت: استراتژی بازاریابی بانک باید در راستای گسترش دامنه مشتریان تسهیلاتی جدید بوده و محدود به مشتریان فعلی بانک نباشد.

    پناهی با اشاره به آثار و اهمیت گردش و توزیع بهینه منابع بانکی در تمامی بخش های اقتصادی مولد کشور بر ضرورت همراهی و مساعدت با فعالان واقعی بخش های مختلف اقتصادی که به دلایل خارج از اراده و کنترل آنها با مشکل بازپرداخت تسهیلات مواجه هستند، تأکید کرد و گفت: تمامی  بخش های بانک و واحدها باید برای وصول مطالبات بانک از آن دسته از مشتریان که متأسفانه علی رغم توانایی، اراده ای به بازپرداخت مطالبات بانک ندارند، از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده کنند.

    وی در پایان ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان شعبه سعدی به خاطر وضعیت مناسب ترازنامه شعبه اظهار داشت: شعب مستقل بانک ملی ایران از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه بسیار بالایی برخوردار هستند و انتظار مدیریت ارشد بانک از این واحدها تلاش در جهت ارتقای بهره وری حداکثری از این ظرفیت هاست.


    افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی

    بانک ملی ایران یک هزار و 274 صندوق اجاره ای را در سه شعبه خود در استان آذربایجان غربی افتتاح کرد.

    520 صندوق در شعبه نقده، 416 صندوق در شعبه مهاباد و 338 صندوق در شعبه میاندوآب استان آذربایجان غربی، افتتاح و به تعداد صندوق های اجاره ای این بانک اضافه شده است.

    صندوق های اجاره ای، محلی مجهز به سیستم های ایمنی ضد حریق و ضد سرقت برای نگهداری و حفظ اسناد و اشیای گران قیمت مشتریان است که مطابق قانون به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای اهلیت معامله واگذار می شود.

    اکنون 87 شعبه بانک ملی ایران در سراسر کشور دارای بیش از 119 هزار صندوق اجاره ای هستند که از این تعداد 24 شعبه در تهران قرار دارند.

    مشتریان می توانند برای اطلاع از شعب دارای صندوق اجاره ای به قسمت صندوق اجاره ای در بخش خدمات بانکی سایت بانک ملی ایران مراجعه کنند.

    از آنجا که این صندوق ها دارای ظرفیت محدود بوده و تقاضا برای دریافت آنها بالاست، بنابراین شعب طبق ضوابطی خاص از جمله داشتن حساب بانکی فعال در آن شعبه، صندوق ها را واگذار می کنند که مشتریان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شعب مراجعه کنند.

     


    دارایی‌های مولد، درآمد زا و موتور محرکه بانک هستند

     

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن ارزیابی کلی از وضعیت دارایی ها و املاک ملکی و تملیکی این بانک، دارایی‌های مولد بانک را موتور محرکه بانک عنوان کرد.

    محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران در مراسم بزرگداشت روز مهندس که با حضور مدیران امور، روسای ادارات و تنی چند از کارکنان اداره کل مهندسی و املاک بانک در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزار شد، با بیان این که دارایی‌های مولد امکان بازده تجاری دارند اظهار کرد: بخشی از دارایی های ملکی و تملیکی بانک از چرخه سودآوری و سوددهی در ساختار اعتباری خارج شده و نگهداری از آنها زمینه های زیان دهی بانک را فراهم کرده است.

    وی با واکاوی علل بروز تنگناهای ساختاراعتباری در سیستم بانک افزود: باید برای این بخش از دارایی هایی بانک که غیر مولد هستند راهکارها و تدابیری مناسب برای افزایش بازدهی بیشتر اندیشیده و بکار گرفته شود.

    شایان با تشریح اقدامات مطلوب اقتصادی در جنگ تحمیلی گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس اقدامات مهم و فعالیت های اثرگذاری در رونق اقتصادی انجام شد و امروز این توقع بیش از پیش افزایش یافته است که می بایست همه با فراگیری از آموخته های گذشته موانع را پشت سر بگذاریم.

    معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران ادامه داد: مهندسانی بودند که با علم و دانش خود جهان را مبهوت خود کردند و خواجه نصیر الدین طوسی مردی حکیم و بزرگ بود که نام ایران را در دنیا بیش از پیش مطرح کرد و این نشان از ابعاد مهم این مرد بزرگ است.

    عباس شفیعی، معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در بخش دیگر این مراسم ضمن تبریک روز مهندسی گفت: امور مهندسی در بانک به عنوان یک اولویت است و نقش مهم و حایز اهمیتی را ایفا می کند.

    وی گفت: ساخت و نگهداری از ساختمان های بانک وظیفه ای مهم است و اداره مهندسی و املاک بانک این وظیفه مهم را برعهده دارد.

    شفیعی داشتن اطلاعات را در امر مهندسی یک ضرورت دانست و گفت: در برنامه ریزی های کلان بانک بدون داشتن اطلاعات هیچ پروژه عمرانی و زیربنایی نمی توان انجام داد.

    در ادامه این مراسم شهریار سعادت، رئیس اداره کل مهندسی و املاک بانک ملی ایران با بیان گزارشی از عملکرد این اداره طی یک سال اخیر گفت: برای سال آینده با دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت در صدد هستیم ماموریت های خود را به نحو مطلوب در حوزه واگذاری فروش اموال ملکی و تملیکی که از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی تکلیف شده انجام دهیم.

    وی به فروش و واگذاری اموال و دارایی های بانک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و پانصد میلیارد ریال اموال بانک به فروش رفته که این موضوع در نظام بانکداری کشور چشمگیر و بی نظیر است.

    سعادت گفت: با راه اندازی سامانه آنلاین در نظر داریم اموال و دارایی های مولد و غیر مولد بانک را ساماندهی و نظم ببخشیم تا با شناسنامه دار کردن این دارایی ها هر لحظه و به صورت آنی به این اطلاعات دسترسی یکپارچه داشته باشیم.

     


    هر باجه، باید یک بانک باشد

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه تنها راه نجات بانک ها افزایش درآمدزایی است، گفت: افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاعی باید امروز بیش از پیش مورد توجه باشد و در این زمینه نیز هر باجه باید خود ، یک بانک باشد.

    برات کریمی در نشست  جمعی از روسای ادارات مرکزی، امور شعب و شعب مستقل  بانک که در باشگاه آجودانیه برگزار شد، گفت :یکی از راه های درآمدزایی بانک ها دریافت کارمزد از مشتریان در ازای  ارایه خدمات است اما گزینه دیگر می تواند ‎گشایش اعتبار اسنادی باشد که شعب خارج از کشور بانک در این زمینه نسبت به دوره تحریم فعال تر شده اند.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: احترام و پاسخگویی به نیازهای اساسی مشتریان نیز طی سال های اخیر به طور جدی در دستور کار بانک بوده است و به همین جهت طرح منحصربه فرد بانک آفیسر طراحی و اجرا شده است.

    ‎دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به عرضه اوراق تسهیلات مسکن این بانک  گفت:  وضعیت نقدینگی بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا کنون مناسب بوده است.

    ‎ناصر شاهباز  با بیان اینکه باید روی جذب مشتریان جدید در شعب بانک تمرکز شود، افزود: اکنون این پتانسیل وجود دارد و همکاران ما در شعب باید توجه ویژه به این موضوع از خود نشان دهند..

    ‎عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد:  اوراق مسکن، بانکداری الکترونیک و سامانه های بام و بله و شناسایی و ارتقای جایگاه کارکنان مستعد از جمله شاخص های مورد تاکید مدیرعامل و هیات مدیره هستند که می توانند موجب بهبود جایگاه بانک شوند.

    همچنین حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک با بیان اینکه امروز به دنبال بهبود شرایط در بازار رقابتی هستیم،افزود:  در راستای عمل به تاکیدات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک به سمت اصلاح پرتفوی سپرده ای و افزایش سپرده های ارزان قیمت پیش رفتیم .

    محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک نیز با تاکید بر اینکه مطالبه گری و پاسخگویی دو اصل و سرلوحه ما در سال 97 خواهد بود، عنوان کرد: اکنون سامانه سود و زیان بانک در اختیار همکاران قرار دارد و این سامانه تا سطح شعب نیز در دسترس است و می توان به کمک آن تصمیمات درستی را برای سال جدید اتخاذ کرد.

    همچنین اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور نیز  در این نشست با تاکید بر اینکه امسال دستاوردهایی خوبی در بانک داشتیم و امروز دغدغه کمبود نقدینگی و منابع در بانک وجود ندارد، گفت: در سال جدید باید روی بهره وری نیروی انسانی، منابع و دارایی هایی ثابت تمرکز بیشتری صورت گیرد، همچنین باید به سمت و سوی تدوین برنامه و مشوق های بازاریابی برای جذب سپرده های ارزان قیمت، جذب شرکت ها در بازار خصوصی و... پیش برویم.          

    سعید نفیسی رییس اداره کل حسابداری و بودجه بانک ملی ایران به  ارایه گزارش مالی امسال ادارات امور شعب و شعب مستقل پرداخت.

    ‎لازم به ذکر است، در نشست امروز مسایل پایان سال مالی بانک ملی ایران نیز بررسی و پانل پرسش و پاسخ برای پاسخگویی اعضای هیات مدیره بانک به مسایل مطرح شده همکاران  نیز برگزار شد.

     


    انتخاب بانک ملی ایران به عنوان «بانک محبوب من»

     

    چهارمین جشنواره سالانه «بانک محبوب من» با برگزیده شدن بانک ملی ایران پایان یافت.

    در این جشنواره که با مشارکت حدود 100 هزار نفر برگزار شد، حدود 19 هزار نفر اعلام کردند که در بانک ملی ایران حساب دارند.

    در ادامه، بیش از 16 هزار نفر از مشتریان بانک ملی ایران و بیش از 6800 نفر از کسانی که اساسا مشتری بانک ملی ایران نیستند، این بانک را به عنوان بانک محبوب خود اعلام کرده اند.

    همچنین 16 هزار و 400 نفر از مشتریان کنونی بانک ملی ایران به همراه یک هزار و 253 نفر از کسانی که مشتری این بانک نیستند، بانک ملی ایران را به دیگران توصیه کرده اند.

    برآیند نتایج به دست آمده از این نظرسنجی نشان می دهد 87 درصد مشتریان بانک ملی ایران و 6.13 درصد غیرمشتریان، این بانک را به عنوان بانک برتر برگزیده اند.

    از سوی برگزار کننده این جشنواره نیز هدف نهایی از برگزاری این رویداد اعتلای سطح کیفی خدمات بانکداری و بهبود ارتباط مردم با بانک‌ها عنوان شده است، چون مردم به‌عنوان شاخص اصلی سنجش کیفیت و عملکرد، مهم‌ترین نقش را در این مسیر ایفا می‌کنند.

    در این جشنواره در خصوص خدمات بانکی از مشتریان بانک‌ها نظرسنجی اینترنتی به عمل آمد.

    «آیا از بانک در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟»، «بیشترین استفاده شما ازکدام یک از خدمات بانک است؟»، «اگر کسی از دوستان یا آشنایانتان بخواهد حساب باز کند، کدام بانک را به او توصیه می کنید؟»، «فارغ اینکه شما در کدام بانک حساب دارید، به نظر شما محبوب ترین بانک در کشور کدام است؟»، «آیا در کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام بانک عضو هستید؟» و «مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک و افتتاح حساب چه بوده است؟» سوالاتی است که در این جشنواره از مخاطبان پرسیده شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی